Mobile menu

Ident mit & identisch.....
Thread poster: Giulia Fabrizi

Giulia Fabrizi
Local time: 14:31
German to Italian
+ ...
Oct 17, 2006

Hallo Leute!

Eine Frage:

können die Ausdrücke "ident mit.." und "identisch" im Allgemeinen als Synonyme betrachtet werden?
Vielen Dank im Voraus!
giulia

Direct link Reply with quote

Thomas Pfann  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 13:31
Member (2006)
English to German
+ ...
'Ident' ist vor allem österreichisch Oct 17, 2006

Soweit ich weiß (und mein Duden bestätigt mich hier) ist "ident mit" vor allem österreichisch und gleichbedeutend mit "identisch mit".

Zufälligerweise ist mir das Wort "ident" erst vor kurzem untergekommen. Zuerst wollte ich es als falsch abtun, hab es dann aber doch nachgeschlagen.

Salka Klos  Identity Verified
Austria
French to German
+ ...
genau :) Oct 18, 2006

... bin selbst aus Österreich, habe mir diese Frage auch mal gestellt und nachgeschlagen... der Wahrig sagte dasselbe wie der Duden, ident ist österreichisch!

lg Salka

dkalinic
Croatian to German
+ ...
ident jedenfalls österreichisch Oct 18, 2006

Ident wird tatsächlich vorwiegend in Österreich verwendet, es ist sogar gebräuchlicher als "identisch".

Giulia Fabrizi
German to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
ident mit... Oct 18, 2006

herzlichen Dank für euere Erklärungen! Ich lebe in Österreich erst seit einem Jahr und vieles ist mir noch unbekannt!
lg,
giulia

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Ident mit & identisch.....

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs