Mobile menu

Berufsunf├Ąhigkeitsversicherung - how necessary is it?
Thread poster: Rebecca Holmes

Rebecca Holmes
United States
Local time: 16:52
German to English
Nov 14, 2002

How necessary is it to have Berufsunf├Ąhigkeitsversicherung as a freelancer in Germany? Can anyone recommend a good provider of such insurance? Has anyone had good or bad experiences with such a policy? What about if you have a pre-existing medical condition (in my case a rather nasty Bandscheibenvorfall 2 years ago)?

Direct link Reply with quote

Alison Schwitzgebel
France
Local time: 22:52
Member (2002)
German to English
+ ...
I guess it's a matter of personal preference and situation Nov 14, 2002

I personally have BUV as I am the breadwinner in our family, and if I can\'t make a living translating then I would have to be pretty messed up and probably wouldn\'t be able to make a living doing very much else either!!! Plus there are very few other employers around our area that could pay me a similar salary for doing something other than translating without me having to drive for hours each day.... That\'s why I took out a policy.

I\'ve not had to use it yet, so I can\'t comment on its effectiveness....

Jerzy Czopik  Identity Verified
Germany
Member (2003)
Polish to German
+ ...
It is necessary Nov 14, 2002

But you┬┤ll forgive, I┬┤ll continue in German, as this is a German forum and I┬┤m not as convienient with English as you are...

Eine Berufsunf├Ąhigkeitsversicherung geh├Ârt mit zu den wichtigsten Versicherungen ├╝berhaupt. Um einen guten Anbieter zu finden, w├╝rde ich einfach die Verbraucherzentrale kontaktieren. Sie beraten unabh├Ąngig (nicht kostenlos), und daher auch ehrlich. Ihre Angaben st├╝tzen sie meistens auf den Informationen der Stiftung Warentest, und das ist gewiss eine gute Quelle.

Schau mal im Internet unter: http://www.vz-nrw.de/SES25023769/doc1A.html nach.

Sch├Âne Gr├╝├če

Jerzy

Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Sehr wichtig Nov 15, 2002

Ich stimme Alison und Jerzy zu - f├╝r mich geh├Ârt die Berufsunf├Ąhigkeitsversicherung neben der Risikolebensversicherung, der Haftpflicht- und der Wohngeb├Ąudeversicherung zu den wichtigsten Versicherungen ├╝berhaupt, weil es dabei um sehr viel Geld geht.

Die meisten anderen Schadensf├Ąlle ÔÇô wie z. B. ein Rechtsstreit oder gar der Verlust des gesamten Hausrats ÔÇô halten sich irgendwie in noch einigerma├čen zu verkraftenden Grenzen. Wenn man aber einmal hochrechnet, um wie viel (nicht verdientes) Geld es beim Verlust der Erwerbsf├Ąhigkeit gehen k├Ânnte, kann einem schon fast schwindelig werden! Das gilt nat├╝rlich nicht nur f├╝r uns Freiberufler, sondern auch f├╝r die Angestellten. Schon mal dar├╝ber nachgedacht, wie wenig Rente der Staat zahlt?

Zum Thema Bandscheibenvorfall oder sonstige Krankheitsgeschichten: Ich hatte das Gl├╝ck, bei der N├╝rnberger zun├Ąchst eine kleine BUZ-Versicherung OHNE Gesundheitspr├╝fung abschlie├čen zu k├Ânnen - zugegebenerma├čen ├╝ber eine monatliche Rente von nur 1.000 DM, die allerdings nach und nach, d. h. etwa alle sechs Monate, um jeweils 500 DM erh├Âht werden konnte. Nun, ich gebe zu, dass ich ÔÇô weil meine Geduld nicht ausreichte ÔÇô inzwischen noch eine zweite Versicherung parallel dazu abgeschlossen habe, aber vom Prinzip her ist das meines Erachtens eine nette Alternative.

Herzliche Gr├╝├če

Susanne

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Berufsunf├Ąhigkeitsversicherung - how necessary is it?

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs