Trados-Problem bei Bearbeitung in Word
Thread poster: transactionbel
transactionbel
Local time: 14:50
English to German
Aug 21, 2007

Ich übersetze gerade ein Word-Dokument mit Trados (Version SDL/Trados 2006 Freelance). In der Datei sind unter anderem zahlreiche Aufzählungszeichen enthalten.
Leider verschwinden diese Aufzählungszeichen spurlos, wenn ich das Segment mit Trados bearbeitet habe. Wenn ich das Segment öffne und übersetze, ist das Zeichen ganz normal da, sobald ich es aber schließe, ist es weg.

Ich könnte natürlich bis zum Ende warten, das Dokument cleanen und dann die verlorengegangenen Formatierungen vornehmen, aber es gibt doch bestimmt einen Trick, wie sich das vermeiden lässt.

Vielen Dank im Voraus


P.S. Die Aufzählungszeichen sind in meinem Fall diese kleinen Punkte.

[Bearbeitet am 2007-08-21 12:10]


Direct link Reply with quote
 

Martin Wenzel
Germany
Local time: 14:50
English to German
+ ...
Aufzählungszeichen Aug 21, 2007

Was verstehst Du den unter Aufzählungszeichen: 1,2,3, a, b, c?

Direct link Reply with quote
 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Trados-Problem bei Bearbeitung in Word

Advanced search






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »



Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums