Off topic: Literaturempfehlung gesucht
Thread poster: Daniel Meier

Daniel Meier  Identity Verified
Local time: 06:57
English to German
+ ...
Mar 4, 2003

Nach in dieser Hinsicht längerer Lesepause, möchte ich mich auch mal wieder der deutschsprachigen Literatur zuwenden. Hat jemand Tipps zu lesenswerten Neuerscheinungen? Leider habe ich etwas den Überblick verloren und das Literarische Quartett nicht verfolgt. Falls also jemand von euch gute Romane, Novellen und Erzählungen (bitte keine Gedichtbände, Dramen usw.) empfehlen kann, nur her damit. Es sollte sich allerdings um deutschsprachige Originalwerke und nicht um Übersetzungen halten - deshalb auch das Off-Topic

Direct link Reply with quote

Geneviève von Levetzow  Identity Verified
Member (2002)
French to German
+ ...
Lese gerade... Mar 5, 2003

...\"Der Moorkönig\" von Eva Maaser, schon von 1999, allerdings die 4.Auflage; und bin sehr angetan.

ISBN -3-7466-1667-0

xxxIlse_Utz
English to German
+ ...
Literaturempfehlung Mar 11, 2003

Um auf dem Laufenden zu sein, empfehle ich die \"Bestenliste\" des SWR:

www.swr.de/bestenliste

Dort kann man einen Newsletter bestellen,der monatlich erscheint.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Literaturempfehlung gesucht

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs