Mobile menu

Only in Indonesia
Thread poster: Hikmat

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
May 25, 2008

A distant friend's findings in Aceh's Beach/Forest Signposts...


Melanggar EYD...


Yah 22 orang rame-rame sih gak apa-apa. Yang gak boleh kawin sama orang sekantor! Istri 2 aja banyak yang protes...apalagi sekantor!


Setujuuuuuu! Ya kan Tan??


Ngapain jugaaaaaa.... Tarzan kaleee.


Tanda penghubungnya mana oom?

Ayo kalo nemu terjemahan atau kata-kata yang aneh-aneh di mana aja foto pake ponsel dan posting di sini....

Thanks to Natalia Warat for her hilarious photos in Facebook.


[Edited at 2008-05-25 16:05]


Direct link Reply with quote
 

Harry Hermawan  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
Ini dia...perlu juga di milis Bro May 25, 2008

Hikmat wrote:
Ayo kalo nemu terjemahan atau kata-kata yang aneh-aneh di mana aja foto pake ponsel dan posting di sini....


Begitulah bro...kita perlu kampanyekan ini...apalagi banyak rekan en teman2 kita tersebar di seluruh Indonesia...lewat bahtera juga perlu Bro disosialisasikan...


Direct link Reply with quote
 

Hipyan Nopri  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
English to Indonesian
+ ...
Indak Sio-sio May 28, 2008

Hikmat wrote:
Yah 22 orang rame-rame sih gak apa-apa. Yang gak boleh kawin sama orang sekantor! Istri 2 aja banyak yang protes...apalagi sekantor!


Indak sio-sio, Mat. Lumayan untuk mengurangi penat dan stres kerja.

Salam

Hipyan


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Another Funny pics Jul 3, 2008

Dapet forward email dari teman....
Pilih mana yan paporit..dan beri komentar
Hidup endonesah!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

[Edited at 2008-07-03 05:21]


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Jeriken Jul 12, 2008

je·ri·ken /jérikén/ n 1 tempat (bensin, air, minyak tanah, dsb) biasanya berisi 20 liter, dibuat dr logam atau plastik, berbentuk empat persegi panjang, pipih, dan berkepala sempit; 2 wadah serupa itu, tetapi lebih kecil

Pom Bensin Kampung Melayu


Pom Bensin Cileungsi


Direct link Reply with quote
 

Harry Hermawan  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
Teruskan perjuangan dan otentikkah? Jul 13, 2008

Hikmat wrote:

je·ri·ken /jérikén/ n

Pom Bensin Kampung Melayu
Pom Bensin Cileungsi



TERUSkan perjuangan...keep up the photos coming...everyone...hayuh siapa lagi yang nyusul punya mata spt ini?

Mat, ini otentik kan? Kalo iya simpen ye...


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Otentik Jul 14, 2008

Mat, ini otentik kan? Kalo iya simpen ye...


Otentik dong om, ané sendiri yang ambil...
Oleh2 singapur mana Oom...


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 07:32
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Pitnah! Nov 16, 2008



Direct link Reply with quote
 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Only in Indonesia

Advanced search






WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »



All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs