Boost your career as a professional translator!

Boost your career as a professional translator! SDL hosts a virtual conference featuring a selection of free resources to help grow your freelance business, as well as an update on the new features of the world’s most trusted translation software - SDL Trados Studio 2017

Click for Full Participation

moneybookers - lama transfer
Thread poster: Mulyadi Subali

Mulyadi Subali  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
English to Indonesian
+ ...
May 8, 2007

buat prozians pengguna moneybookers, berapa lama sih transfer dari moneybookers ke rekening kita biasanya? seminggu kah? mohon pencerahannya...

Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
Kira-kira Seminggu May 8, 2007

Bener mul kira-kira seminggu, enaknya di awal minggu aja biasanya kalau kita transfer jumat atau sabtu karena kliring butuh agak lama... pengalamanku gak pernah sampe lebih seminggu...
semoga cerah...setelah mendapat pencerahan ini...


Mulyadi Subali wrote:

buat prozians pengguna moneybookers, berapa lama sih transfer dari moneybookers ke rekening kita biasanya? seminggu kah? mohon pencerahannya...


Direct link Reply with quote
 

Hipyan Nopri  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
English to Indonesian
+ ...
3 hari May 8, 2007

Seminggu lama, Mat.

Menurut Moneybookers, 3-5 hari sudah sampai. Kalau pengalaman saya Mul, 3 hari sudah sampai. Belum pernah lewat dari 3 hari, alhamdulillah. Mudah-mudahan selanjutnya begitu terus atau bahkan lebih cepat lagi.:)

Salam

Hipyan


Direct link Reply with quote
 

Abdul Karim  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
English to Indonesian
+ ...
enaknya transfer di awal pekan May 8, 2007

kalau lagi lancar bisa seperti dibilang pak Hipyan, tapi paling lama sepekan sudah ngendon di rek. kita. Laen kalo untuk 'spending' (maaf OOT), sebulan lalu mb agak ngambek, bisa 2 pekan.

salam
a.k


Direct link Reply with quote
 

Harry Hermawan  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
Member (2005)
English to Indonesian
Dikonfirm dulu nggak? Ada fee g? May 9, 2007

Mulyadi Subali wrote:

buat prozians pengguna moneybookers, berapa lama sih transfer dari moneybookers ke rekening kita biasanya? seminggu kah? mohon pencerahannya...


Untuk bisa transfer dari rekening moneybookers ke rekening bank perlu konfirmasi g?

Pengalaman sy, ada pilihan, sy pilih minta dikirimi surat ke alamat saya. Memang dapet surat dari moneybookers.com lalu saya tinggal ngikuti petunjuk.

Tp stlh mau melakukan spt yang Mul tanyakan, mo melakukan transfer dri moneybookers.com ke bank, terbersit besarnya fee.

Ada g yg tau biaya yang dikenakan? Bila ada brp sih feeyang dikenakan moneybookers.com kalo kita mo transfer?


Direct link Reply with quote
 

Hipyan Nopri  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
English to Indonesian
+ ...
Cukup Murah May 9, 2007

Harry Hermawan wrote:
Ada g yg tau biaya yang dikenakan? Bila ada brp sih fee yang dikenakan moneybookers.com kalo kita mo transfer?


Cukup murah, Hars. Berikut ini rincian biayanya:

Send 1% (up to EUR 0.50)

Receive free

Upload free

Withdraw EUR 1.8



Hipyan


Direct link Reply with quote
 

Mulyadi Subali  Identity Verified
Indonesia
Local time: 19:48
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
dah sampe... May 10, 2007

... thanks yah. emang sekitar 3-5 hari kerja yah...

Direct link Reply with quote
 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


moneybookers - lama transfer

Advanced search






PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »
Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »



Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums