Mobile menu

Concorso Ministero Giustizia-prove scritte aprile 2009
Thread poster: Marzia Colecchia

Marzia Colecchia  Identity Verified
Italy
Local time: 07:29
French to Italian
+ ...
Mar 19, 2009

Carissimi colleghi e amici,

Qualcuno di voi ha in programma la partecipazione al concorso bandito da Ministero della Giustizia italiano per l'assegnazione di 3 incarichi di esperto linguistico per tribunale dei minori?

A febbraio son uscite le date per 6 e 7 aprile.

Sto cercando di "prepararmi" alle prove di traduzione ma l'universo linguistico giuridico è talmente ampio che davvero non saprei su quali argomenti focalizzare.

La mia domanda è: se qualcuno di voi parteciperà, quali testi o glossari specifici mi consigliate di consultare (io possiedo un normalissimo dizionario tecnico-giuridico e un testo di diritto penale italiano)? Mi piacerebbe acquistare il dizionario giuridico De franchis che credo sarà utile anche per il lavoro di traduttore.

Qualcuno ha già partecipato a concorsi del genere?
Potreste darmi un'idea sullo svolgimento delle prove ecc?

Grazie per i vostri suggerimenti-commenti: sono ben accetti.

Marzia

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Concorso Ministero Giustizia-prove scritte aprile 2009

Advanced search

Translation news

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs