Mobile menu

Clean up file word tradotto con Tag Editor
Thread poster: Elisa Picco
Elisa Picco
Local time: 21:46
English to Italian
+ ...
May 31, 2008

Ciao a tutti,

sono poco esperta di Trados ed ho bisogno di un aiuto.
Ho tradotto un file che mi è stato inviato in formato word con Tag Editor (con word era un blocco continuo...). Ora sto diventando matta per fare il clean up per riportare il file in formato word. Workbench mi risponde: "this file cannot be processed as ttx because it was saved as a bilingual document in word". Che vuol dire? Ho già cercato in altri forum, ma dalle risposte non ho capito niente...

Grazie a tutti!

Elisa

Direct link Reply with quote

María José Iglesias  Identity Verified
Italy
Local time: 21:46
Italian to Spanish
+ ...
Mantenere lo stesso nome e salvare il bilingue e il destino Jun 1, 2008

Forse il problema potrebbe essere collegato al nome del file. È importante non cambiare il nome, cioè file bilingue, file destino, file origine dovrebbero avere identico nome.
Quando lavori con Tag Editor non è necessario fare il clean up. Puoi direttamente salvare la versione bilingue e successivamente utilizzare l'opzione "salva destino"; in questo modo avrai eliminato la fase del clean up.

MJ

[Modificato alle 2008-06-01 10:01]

Giovanni Guarnieri MITI, MIL  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 20:46
English to Italian
soluzione... Jun 1, 2008

ti dà quel messaggio perché avevi già cominciato a tradurre il file in Word e quindi è già parzialmente bilingue. Devi sostituire il file in Word con quello originale, non tradotto, e vedrai che potrai salvarlo come 'target only'.

Giovanni

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Clean up file word tradotto con Tag Editor

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs