Mobile menu

Corso TRADOS
Thread poster: veraveronelli
veraveronelli
Italy
Local time: 05:51
German to Italian
Nov 7, 2008

C'è qualcuno nelle province di Como/Varese/Milano che mi sà dare una mano (a pagamento) su come affrontare TRADOS che ho appena comprato?

grazie

Direct link Reply with quote

Maria Arruda
Italy
Local time: 05:51
Italian to Portuguese
+ ...
C'è un corso gratuito on-line Nov 8, 2008

di TRADOS.

Se cerchi sul forum, lo troverai subito, perché l'hanno appena pubblicato pochi giorni fa.

Un saluto.

gianfranco  Identity Verified
Brazil
Local time: 00:51
Member (2001)
English to Italian
+ ...
Link al corso gratuito on-line Nov 8, 2008

Link alla discussione sul corso gratuito: http://www.proz.com/topic/109874

Sicuramente un corso introduttivo effettuato di persona è molto meglio, specie se impartito da una persona in grado di trasmettere bene le proprie conoscenze.

Io stesso ho mostrato i fondamenti dell'uso di Trados WorkBench,TagEditor e WinAlign a diversi colleghi e ritengo che siano sufficienti 3-4 incontri di 90', meglio se intercalati con un po' di uso pratico del software, tra un incontro e l'altro.

Per un uso più avanzato, per apprendere alcuni trucchi e soprattutto per imparare come cavarsi d'impaccio in caso di alcuni problemi tipici, occorre solo lavorarci un po' e, una volta in possesso delle basi, si potranno capire e mettere in pratica molte soluzioni fornite nel forum Trados support.

ciao
Gianfranco

[Edited at 2008-11-08 17:42]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Corso TRADOS

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs