Mobile menu

W8 cliente statunitense
Thread poster: lauradiel

lauradiel
Australia
Local time: 08:22
Member (2009)
German to Italian
+ ...
Dec 18, 2008

Un cliente statunitense per il quale devo svolgere una traduzione mi ha chiesto se deve inviarmi il modulo W8 o altro modulo simile.
Ho visto che l'argomento è stato sollevato in passato, ma è rimasto senza risposta. Qualcuno che lavora con gli USA mi saprebbe dire di cosa si tratta e se è necessario?
Credo si tratti di un modulo per le tasse, non dovendo pagare l'IVA non mi dovrebbe servire (o forse serve all'azienda estera?)
grazie

Direct link Reply with quote

Laura Gentili  Identity Verified
Italy
Local time: 23:22
Partial member (2002)
English to Italian
+ ...
Serve a loro Dec 18, 2008

In quanto residente in Italia, sei soggetta a tassazione in un Paese che ha stipulato con gli Stati Uniti un accordo in materia di tassazione, devi compilare il W-8BEN, "Certificate of Foreign Status of Beneficial Owner for United States Tax Withholding"

E' un modulo molto semplice e chiaro. Se non lo compili devono detrarre le tasse alla fonte.

Laura

[Edited at 2008-12-18 12:46 GMT]

lauradiel
Australia
Local time: 08:22
Member (2009)
German to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
ok Dec 18, 2008

Grazie Laura,
quindi è un modulo che deve essere compilato.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

W8 cliente statunitense

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs