Tariffa per redazione articolo
Thread poster: Cecilia Di Vita

Cecilia Di Vita  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 01:54
English to Italian
+ ...
Nov 28, 2003

Ciao! Come al solito ho bisogno di un vostro consiglio. Un'agenzia mi ha chiesto di redarre un articolo di circa 700 parole, in italiano, da mettere sul proprio sito web. Non ho esperienza lavorativa in questo campo, ma dato l'argomento e la brevità dell'articolo sarei disponibile a farlo. Il problema è: l'agenzia mi ha chiesto di proporre anche una tariffa per questo lavoro, ma io non ne ho la più pallida idea!!! C'è qualcuno di voi che mi può dare una qualsiasi dritta?

Ciao e grazie in anticipo

Cecilia

Direct link Reply with quote

Lorenzo Lilli  Identity Verified
Local time: 02:54
German to Italian
+ ...
un'idea Nov 28, 2003

Premesso che neanch'io ho esperienza nel settore, butto lì un'idea: puoi fare una valutazione del tempo che ti richiede in base a lunghezza dell'articolo e difficoltà dell'argomento. Se ritieni che l'impegno sia paragonabile a quello di una traduzione, puoi calcolare con la tariffa oraria che chiederesti per lavori di traduzione. Altrimenti aumentare o diminuire questa tariffa oraria, e arrivare a una cifra forfettaria che proporrai al cliente. Mi interessa però sentire altri pareri. ciao

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Tariffa per redazione articolo

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums