ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

User
Thread poster: Bruno Depascale
pagamento dall'estero tramite Bancoposta

Bruno Depascale  Identity Verified
Italy
Local time: 16:02
Member (2009)
English to Italian
+ ...
Feb 1

Salve a tutti,
vi scrivo in merito a un problema che ho riscontrato con ContoBancoposta di Poste Italiane.
In dicembre avrei dovuto ricevere un pagamento da un'agenzia con sede in Hong Kong.
Loro dicono che mi hanno inviato il bonifico il 17 dicembre.
Siccome non è arrivato nulla, mi chiedevo se potesse essere a causa di un disguido di Poste Italiane o se dipende dall'agenzia.
Poste Italiane sono sempre state lente nell'accreditare i bonifici però in genere non oltrepassano una settimana di ritardo.
Nel caso invece dipendesse dall'agenzia, come posso comportarmi?
Grazie mille a tutti,
Bruno

Direct link Reply with quote

Daniela Zambrini  Identity Verified
Italy
Member (2005)
English to Italian
+ ...

Moderator of this forum
estremi del bonifico/pagamento Feb 1

Ciao Bruno,
io al tuo posto scriverei all'agenzia chiedendo i dettagli del bonifico, in modo da poter verificare con Bancoposta.
E' l'unico modo per capire se effettivamente il pagamento è stato effettuato, e per rintracciarlo.
Se non riescono a fornirti il codice di riferimento della transazione, è probabile che la transazione non sia mai/ancora stata effettuata.
Ciao,
D.

Bruno Depascale  Identity Verified
Italy
Member (2009)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie mille Daniela, Feb 1

sei stata molto gentile. Scriverò subito all'agenzia chiedendo questo "transaction reference number".
Buona giornata,
Bruno

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Vincenzo Di Maso[Call to this topic]
Daniela Zambrini[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

pagamento dall'estero tramite Bancoposta

Wordfast Pro 3.0
Changing the face of translation memory

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro 3.0 through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
XTM Cloud
20,000 extra words free with XTM Cloud!

A fully featured online CAT tool and TMS, with no installation required, and a simple, intuitive interface. Maximize linguistic assets by sharing in real time as you collaborate with colleagues. Make use of next generation, cloud-based translation technol

More info »