dizionario inglese americano/italiano
Thread poster: theDsaint
theDsaint
theDsaint
French to Italian
+ ...
Oct 14, 2004

un mio parente madrelingua italiano ma che vive negli USA da ormai una decina d'anni mi ha chiesto se conosco un dizionario che non sia italiano inglese come tutti ma che tratti solo l'american english (in effetti non gli interessa certo sapere come si dice X in gran bretagna!).
non parlo di un dizionario tecnico, ma di uno generico: lui non fa nulla che riguardi le lingue a livello lavorativo, gli serve solo per controllare le parole nuove che impara in inglese (ad esempio, l'altro giorno
... See more
un mio parente madrelingua italiano ma che vive negli USA da ormai una decina d'anni mi ha chiesto se conosco un dizionario che non sia italiano inglese come tutti ma che tratti solo l'american english (in effetti non gli interessa certo sapere come si dice X in gran bretagna!).
non parlo di un dizionario tecnico, ma di uno generico: lui non fa nulla che riguardi le lingue a livello lavorativo, gli serve solo per controllare le parole nuove che impara in inglese (ad esempio, l'altro giorno ha scoperto «gung-ho») e per non dimenticare totalmente l'italiano (ad esempio, se non gli viene in mente come si dice X in italiano).
avete suggerimenti a proposito?
grazie.
Collapse


 
Jennifer Baker
Jennifer Baker  Identity Verified
United States
Italian to English
a suggestion Oct 14, 2004

Harper Collins Sansoni Italian Dictionary

My copy is the third edition and already over ten years old, but I still use it regularly. It's full of American English terms (including Gung ho!)


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

dizionario inglese americano/italiano






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »