Mobile menu

Intervista a Delfina Vezzoli
Thread poster: Chiara_M

Chiara_M  Identity Verified
Local time: 23:19
French to Italian
+ ...
Mar 25, 2005

Volevo segnalare un'interssante intervista di Ilide Carmignani a Delfina Vezzoli.

Dopo Dio e l'idraulico c'è il traduttore

Intervista a Delfina Vezzoli, traduttrice di DeLillo, Pirsig, Nin, Rhys, Ginsberg, Golding, Brodkey, Vonnegut, McGrath, Theroux, Ballard, Leavitt…

http://www.librialice.it/news/primo/vezzoli_delfina.htm

Direct link Reply with quote

gianfranco  Identity Verified
Brazil
Local time: 20:19
Member (2001)
English to Italian
+ ...
Libro mitico Mar 25, 2005

Chiara M. wrote:
...
Volevo segnalare un'interssante intervista di Ilide Carmignani a Delfina Vezzoli.
...

La traduttrice di Pirsig (autore di "Lo Zen e l'arte dellal manutenzione della motocicletta"). Mitica!!!!
Che combinazione, nei giorni scorsi stavo proprio per riprendere in mano questo libro per rivederlo dopo qualche anno. E poiché l'ho comprato anche in italiano, edizione Adelphi, ho appena controllato, è proprio quello con traduzione di Delfina Vezzoli.
Ora ho una ragione in più per rileggerlo, probabilmente in inglese, e ogni volta che trovo un brano interessante, che mi fa pensare "Chissà come si potrebbe tradurre?", vado e mi guardo il lavoro di Vezzoli per quel particolare passaggio.

Gianfranco

Gianni Pastore  Identity Verified
Italy
Local time: 23:19
Member (2007)
English to Italian
Grazie.. Mar 25, 2005

l'ho apprezzata molto!
Auguri di Buona Pasqua!
Gianni

giogi
Local time: 22:19
Grazie mille... Mar 25, 2005

e Buona Pasqua!
Giovanna

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Intervista a Delfina Vezzoli

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs