Mobile menu

Inserimento di annotazioni nei PDF
Thread poster: cuticchia
cuticchia
Local time: 06:47
English to Italian
Jul 6, 2005

Un cliente mi chiede di verificare un PDF inserendo delle annotazioni dove occorre.

Io uso Acrobat Reader 7.0. Andando nel menu "?" e selezionando "informazioni sui moduli aggiuntivi di Adobe", vedo che il plug-in "Comments" (annots.api) risulta caricato. La relativa descrizione recita: "Il modulo aggiuntivo Acrobat Comments consente agli utenti di annotare i documenti online e offline con Acrobat."

Però non riesco a trovare nel menu del Reader nessuna opzione che mi consenta di inserire un'annotazione...

Qualcuno può aiutarmi?

Grazie,

Cesare

Direct link Reply with quote

Lorenzo Lilli  Identity Verified
Local time: 06:47
German to Italian
+ ...
writer? Jul 6, 2005

Ho appena installato la versione 7 di Acrobat Reader quindi non la conosco bene, ma credo che per inserire commenti ci voglia Acrobat Writer, a pagamento.

Robert Tucker
United Kingdom
Local time: 05:47
German to English
+ ...
E' possibile di annotare con Adobe Reader 7.0 Jul 6, 2005

http://www.proz.com/topic/31925

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Inserimento di annotazioni nei PDF

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs