Mobile menu

Ricevuta per società americana
Thread poster: eleonora carantini
eleonora carantini  Identity Verified
Italy
Local time: 14:56
English to Italian
+ ...
Aug 10, 2005

Salve a tutti
mi è stato chiesta una traduzione di prova da una società americana. Ho spedito la prova e loro mi hanno chiesto di inviare una ricevuta. Ora, premesso che non ho mai lavorato per una società americana ho diversi dubbi. Emetterò una dichiarazione di prestazione occasionale e già qui sono in difficoltà perchè ce l'ho in italiano e non saprei come impostarla in inglese: qualcuno di voi ha un modello da propormi? E poi: devo aggiungere il 20% di Iva o no?
Se poi avete altri suggerimenti...
Grazie
Eleonora

Direct link Reply with quote

elle_bi  Identity Verified
Local time: 14:56
English to Italian
+ ...
no IVA Aug 12, 2005

Ciao Eleonora,

purtroppo so rispondere solo all'ultima delle tue domande: non va applicata l'IVA sulle fatture estere, a meno di casi particolari, qui puoi trovare un vademecum (v. in particolare "IVA su estero"):

http://www.aiti.org/infogiuridiche.html

Buon lavoro!

[Edited at 2005-08-12 08:35]

[Edited at 2005-08-12 08:36]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Ricevuta per società americana

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs