Mobile menu

Pages in topic:   [1 2] >
Off topic: Automatic Translation?....magari!
Thread poster: texjax DDS PhD

texjax DDS PhD  Identity Verified
Local time: 03:44
Member (2006)
English to Italian
+ ...
Jul 3, 2006

Ritirato oggi "fresco fresco" con la posta.
Volantino pubblicitario di ristorante di nuova apertura nel quartiere, con tanto di menu' e prezzi annessi.
Sulla pagina frontale:
XXX Italian Ristorante
LOGO
Dove venite per alimento grande e fate i buoni amici
"Where you come for great food and make good friends"

Essendo un ristorante italiano, hanno ben pensato di mettere lo slogan in questo ordine....e di fare una buona impressione!

giro pagina...
SOUP OF THE DAY
Minestroni.........$3.95
PASTAS
Penne a la Vodka-Vodka in a light Pink Sauce........$10.95 (qui neanche l'inglese e' esatto, ti danno la vodka in una leggera salsa rosa? E dov'e' la pasta???oh boy!)
Fettuccini Alfredo.......$ 8.95
Penne agli Spinach......$ 9.95 (l'incontro di due mondi...giochi/pasta senza frontiere...Penne AGLI Spinach??? Questo, chiunque sia, ha bevuto troppa vodka in pink sauce...)
Cappellini Bianco......$11.95
Cappellini Shrimp al Arrabiatta....$9.95
Risotto (Italian Rice).......$10.95
Tortellini Bolognese....$ 9.95
Rigatoni Stacy......$11.95 (famosissimo piatto italiano... )

ENTREES
(All entrees served with spaghetti marinara)
etc etc..
VEAL
Veal Chop Capriciosa...... $ 15.95
FROM THE GRILL
Steak Pizziola.........$15.95
DESSERTS
Tiramisu.....$5.95 (poca roba qui, manca solo l'accento...typo!)
ADDITIONAL ITEMS
Stromboli's .......$4.25 (che cos'e'?????)
PAN PIZZA'S THICK CRUST
Capresse.....$15.95
Stuffed Pan Pies.....$17.95 (dovrebbe essere il calzone...!!)

(prices subject to change without notice)

Dopo aver letto la prima frase ho pensato che si trattasse di traduzione automatica...letto tutto il menu' mi convinco che l'abbia fatta un essere umano (o pseudo tale).
Spero solo che la bonta' del cibo non corrisponda alla qualita' della traduzione.
Comunque...io da questi ci vado personalmente e mi chiarisco i dubbi, almeno quelli sulla traduzione.
Poi vi racconto ...

[Edited at 2006-07-03 03:18]

[Edited at 2006-07-03 03:24]

Direct link Reply with quote

Andrea Re  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 08:44
English to Italian
+ ...
se non sanno scrivere..... Jul 3, 2006

.....come possono saper cucinare????
Se ci sono errori di ortografia/grammatica sul menu di un ristorante di solito finisco che mangio a casa i spagheti buro e parmiggiano che cucino io, così almeno non si può sbagliare (e poi sono buoni):)

[Modificato alle 2006-07-03 07:55]

LuciaC
United Kingdom
English to Italian
+ ...
"Spaghetti with vongols" Jul 3, 2006

Li abbiamo gustati, fra una risata e l'altra, in un simpatico ristorante di Sestri Levante...

Ci andrai davvero in quel ristorante? Facci sapere... mmm, quelle penne alla Vodka-Vodka sono allettanti! Potrei farle stasera per i miei scalmanati marmocchi, così finalmente andranno a letto presto!

Sara Pisano  Identity Verified
Italy
Member (2006)
English to Italian
+ ...
Con i ristoranti... Jul 3, 2006

...c'è sempre da divertirsi!!!!!!!

Sentite questa: una mia amica mi ha raccontato che in un ristorante di Lecce "patate lesse" era stato tradotto con "potatoes he/she read"!! Ah ah!! E da notare la politically correctness!!!!!

Ih ih!
Comunque in quel ristorante si mangiava meravigliosamente, quindi non mi farei pregiudizi per il tuo!! Aspetto con ansia di sapere com'è andata a finire!!
Buon pomeriggio!!!

Sara

Catherine Bolton  Identity Verified
Local time: 09:44
Member (2002)
Italian to English
+ ...
No comment! Jul 3, 2006

E che dire del menù che indicava... "whine a the thorn" (vi lascio indovinare....)?
Ho una foto del menù, inviatomi da una collega, e quindi tutto assolutamente vero!

Spaghetti ai ricci - Spaghetti à the curls
Spaghetti allo scoglio - Spaghetti to the rock cliff
Spaghetti alle vongole - Spaghetti tu de clams
Spaghetti agli scampi - Spaghetti tu you esampenim (?)
Polpo alla brace - Polip the fire

Catherine

Member (2002)
Italian to English
+ ...
Pasta con... Jul 3, 2006

Mi sono dimenticata di elencare altre chicche incontrate in rete quando ricercavo termini per un libro di cucina:

pangrattato = scratched bread (non fa 'na piega...)
pasta con le sarde = Pasta with the Sardinians

Catherine

Member (2006)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
catherine! Jul 3, 2006

Ti giuro, sto ridendo con le lacrime!
Il tuo menu' batte tutto (ed io che sono pure mezza sarda!)
oddio oddio!

Grazie, era una giornata cosi' cosi'...mi sono rasserenata!
Posta qualcosa del genere tutti i giorni, please, fa bene al morale!

[Edited at 2006-07-03 19:04]

[Edited at 2006-07-03 19:19]

Liliana Roman-Hamilton  Identity Verified
Local time: 00:44
English to Italian
Zuppe Jul 3, 2006

Ok, dato che parliamo di traduzioni orripilanti automatiche o no, vi mostro quella che avevo trovato su un sito (non faccio nomi, ne' metto links, ovviamente), con una traduzione non credo automatica, ma fatta da qualcuno. Ho estrapolato solo alcune frasi...

VERSIONE ITALIANA:
La cucina romanesca è piena di piatti antichissimi e genuini come la minestra di pasta e fagioli o di pasta e broccoli con le cotiche, la zuppa di arzilla con i broccoli, la stracciatella, il pancotto con il pomodoro, la zuppa di ventresca, riso e cicoria e la minestra di fave. La Porchetta da assaggiare assolutamente visto che qui la fanno da maestri, con il pane casareccio cotto ancora con il forno a legna; infine i deliziosi tozzetti (dolci con nocciole) da intingere nel vino o le "Pupazze" con due seni per il latte ed uno per il vino.

VERSIONE INGLESE:
The roman cooking tradition is full of ancient and genuine dishes like: the soup with pasta and beans, the soup with pasta, brocolis and pigskin, the soup with fish, the "stracciatella" (a compounds of meal,eggs,parmesan and salt which is put in broth), bread which is cooked with tomatoes, the soup with undercut, rise and chicory, the soup with broad been.
The roast sucking-pig is a very special dish which can be eat with bread cooked in wood-burning oven; finally the typicals sweetmeats: the "Tozzetti"(with cocoa and nuts), delicious in the wine, and the "Pupazze" with three breasts (one for wine and the other two for milk).

Member (2006)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
mi era sfuggito! Jul 4, 2006

stesso menu'..

Acqua San Pellegrino ->San Pellegrin Water !

Andrea Re  Identity Verified
United Kingdom
English to Italian
+ ...
ma allora anche.... Jul 4, 2006

texjax wrote:

stesso menu'..

Acqua San Pellegrino ->San Pellegrin Water !

.....la Saint Gemini o la Ferrarel:)

Liliana Roman-Hamilton  Identity Verified
Local time: 00:44
English to Italian
MA CHE STA A DI'? Jul 4, 2006

Questo che allego qui sotto e' un altro esempio sfortunato di traduzione automatica dall'italiano all'inglese, messa in bella vista sul web. Avevo in passato contattato il webmaster del sito dicendogli di correggere o altrimenti di togliere la versione inglese (poiche' totalmente errata ed incomprensibile), ma non ho ricevuto alcuna risposta.... Infatti la versione "inglese" e' ancora li', incomprensibile.

Scusate se e' un po' lungo, forse non vale neanche la pena leggerlo per intero.... Dopo un po' ci si domanda: "Ma che sta a di' ????"

G. (nome del paese, di seguito sempre puntato) that second the historic eighteenth-century Nicola Reatti established as castle about the 1225 from the monks of S.Anastazio of the Acque Salvie don't catch the name as much believe from the "Cynthia", the black appellative of the Diana goddess, but more simply it hands down the denomination the old of the area that it is business pittorescaly on an eyelashes of the lake of Nemi. is in fact it notes the existence in Roman epoch of a "Gentia" family, provabilly owner of the place where then G. In follows the country assumed the name of " gentiani fundus " and still today in dialectal form am called "genziani".Already a long time before that the monks of the Tre Fontane erected a fortified castle, it must exist an inhabited centre, how to is it is possible to see from different documents of the XII sec.various doings indications think that between the ruin of a patrician villa Roman, overlooked on the lake himself form in correct location a community of a few family.This were certainly to avoid from the Roman campaign after the incursion saracen between the VIII and the century X sec.But only from the XIV sec.what himself they have exact news on G. and in the most of the cases it is to bring again in the " story of G. " published by the abductions gia in the 1797.it exists certainly a municipal administration form charge from stater and it regulates inveterate the which denomination was "Universita" et homini di G.. G., that till the half of the 500 will remain lock in inland of the tack of which it is visible still the bars, it reckoned to the end of the 600 a people of 500 inhabitants.The property of the dried country with the alternates event from a noble family to the other.The strain Sforza-Cesarini, that possession hold in the 1564, he has stoped profound tracks in the urban installation of G. still today awaken admiration the road three that in slope it starts from the square modern T. Frasconi . practically were to implement in the XVIII sec.when the Sforza - Cesarini family, owner of the outside bottoms to the building surrounded the old medieval,it allowed the lands to anyone is pawned to construct palaces conspicuous.In a few ten years old G., thanks also to the induced wealth from the expand of the wine cultivation, himself change from little centre in well-curb and one's own town, with much of noble road.G., thingummy call from the 1875 for way of the existence of an other G. in Lucania,it is famous also for the like that debt "olmate".Himself lake trade avenues doubly planted with trees done construct to start from the 1643, from the Duca Giuliano Cesarini. but the notoriety major comes to the town comes from a well-known traditional festivity all over the world:L'infiorata.Petal quintals of bloom are used to form 12 carpets grown-ups, important sacred images and topicality themes, over which passed the procession of the Corpus Christi Day in way of Italo Bernardi. is not missed, in the course of the story, to G. illustrious characters the which notoriety has crossed the boundary straits country.For the art goes remembered the Virginio Monti painters and Eugenio Cisterna further to the engraver skilful Lucio Quirino Lelli that he was joint manager of the incision school of the Belgium and manager of the Calcografia Nazionale of Roma. Camillo Iacobini was minister of Pio IX and to he is he must the construction of the bridge of Ariccia and the input and it development in it Stato Pontificio of the railway and of the telegraph.In times more near to we find to G. managers of the labour movement and peasant, as for example Tommaso Frasconi, that in the Lazio have unrolled a role of big relief.

Second the German poet Fridrich Theodor Visher the peasant of G., dress of the theirs traditional custom, they were so fine and you refine that to the theirs comparison the more smart lady of the society Good gave the impression of much young maid.The female custom genzanese, characterized by a gaudy red shirt,it was protagonist of an episode that it risked of change in tragedy.in the 1849, passing for G. the army of Ferdinando II of Borbone, a woman group thick of the country, she moved from curiosity she .went meeting to the championed Neapolitans coffeepot.This from far away recognized only a toss of much shirt ate into.Convinced of has opposite a Garibaldian squad, they caught sudden location, ready to open the fire.If he had not been for the immediate intervention of the parish priest, he is coming out of a massacre.in the story of the country is left famous also an other tied episode to the icon of the seventeenth-century painter Carlo Maratti, Father of the many extoled Faustina. poetess the marathas he was constructed a fine palazzetto to G. near to Livia way, where he reckoned of passing in quiet the year lasts of his life.For such theme began to fresco the salt of the building but the job was not ever complete because, on account of an unpleasant fact, Maratti did not want know more of G. Giovangiorgio Cesarini, lover madly of Faustina, in the 1703 attempted the kidnapping and the poetess victim was hurt heavily to the neck.Now the palace of the marathas makes still show beauty, but to its interior is missing the plans to traced coal by the artist, covered it today from a paper commune from decorated by a few used.

Member (2006)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
nu biju' Jul 4, 2006

Liliana Roman-Hamilton wrote:

Petal quintals of bloom

Questo si' che e' un fior fior di traduzione!

In alto i calici.. e brindate con cio' che piu' vi aggrada: Acqua Saint Gemini, Ferrarel, San Pellegrin, oppure whine a the thorn!

Se siete astemi eventualmente c'e' anche il latte...!

"Pupazze" with three breasts (one for wine and the other two for milk).

mouaryl
Italy
English to Italian
+ ...
mi sto rotolando dalle risate : D Jul 6, 2006

grazie ragazze, ci voleva proprio una bella risata come questa, al rientro dal mare!
Mi sto rotolando sul pavimento per le risate, come dice il mio ragazzo, non ce la faccio più, davvero grazie!!
E io che pensavo di fare degli errori a volte!!
Pasta with the Sardinians= è il massimo!!
Potrei proporla a un ristorantino che conosco qui a Cagliari!
Salute a tutte con un buon bicchiere di San Pelegrin water!!

Member (2002)
Italian to English
+ ...
Ispirata da Maria... Jul 6, 2006

mi sono messa alla ricerca di quel benedetto sito delle Sardinians. Non ho trovato l'originale... ma ho trovato di peggio

Leggete... (e poi chiamateli, che hanno bisogno di MOLTO aiuto)
http://www.suaeccellenza.com/sughi.htm?cat=3

Dunque, abbiamo la famosa pasta, ma "alla Siciliana" (sempre isola è), cioè Pasta con Sarde alla Siciliana, che viene... Pasta with Sardinians to the Sicilian

"Spaghettata" to the Clear one of Moon, ovvero Spaghettata al Chiaro di Luna (per chi non l'avesse capito )

No comment....
Catherine

[Edited at 2006-07-06 19:45]

Member (2006)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
mi e' venuto un languorino.... Jul 6, 2006

sono un po' indecisa tra tutte queste bonta'...

una bella "Spaghettata" to the Clear one of Moon mi sfizia parecchio...
pero' sarei curiosissima di assaggiare anche gli Spaghetti à the curls e gli Spaghetti tu you esampenim (:eek:)

Mi sa che taglio la testa al toro (cut the head to the bull ), e ordino un "trittico" misto!

[Edited at 2006-07-06 20:27]

Pages in topic:   [1 2] >

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Automatic Translation?....magari!

Advanced search

PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs