Mobile menu

Off topic: Che sia un mestiere pericoloso?
Thread poster: Cecilia Di Vita

Cecilia Di Vita  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 20:44
English to Italian
+ ...
Sep 24, 2007

Mi sono appena imbattuta in questa notizia...

http://www.repubblica.it/2007/09/sezioni/esteri/quebec-morto/quebec-morto/quebec-morto.html

Che il nostro sia davvero un mestiere pericoloso???

Mah...

Cecilia

Direct link Reply with quote

xxxCristina Koe  Identity Verified
Local time: 21:44
German to Italian
+ ...
il mestiere pericoloso Sep 25, 2007

La notizia l'ho letta anch'io, e mi sono chiesta la stessa cosa. Ne ho tratto la conclusione di stare molto attenta a ciò che mi verrà proposto in traduzione .... non si sa mai ....
Cristina

Serena Tutino  Identity Verified
Italy
Local time: 21:44
Member (2006)
English to Italian
+ ...
Non credo Sep 25, 2007

Onestamente non credo che la nostra professione abbia legami con l'uccisione del poverino...credo sia morto per altre cause e non perché avesse tradotto materiale compromettente...in fondo quando si traduce credo si sappia bene di cosa si stia parlando...

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Che sia un mestiere pericoloso?

Advanced search

Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs