Mobile menu

Raccomandata con ricevuta di ritorno
Thread poster: Giulia Fabrizi

Giulia Fabrizi
Local time: 14:26
German to Italian
+ ...
Dec 4, 2007

Ciao colleghi/-ghe!

Qualcuno di voi sa come funziona in Austria la spedizione di una lettera come raccomandata con ricevuta di ritorno?
Ieri ho dovuto spedire una raccomandata in Italia ma non mi è stato dato nulla da compilare con i miei dati, con il mio indirizzo. Nello scontrino rilasciatomi (e visto anche il costo!!!:evil:) è tuttavia riportato che ho fatto una raccomandata.
Ora, la domanda mi sorge spontanea: come faccio a ricevere la "ricevuta di ritorno"?
Spero di essermi spiegata!
grazie e buona giornata!
giulia78

Direct link Reply with quote

lanave  Identity Verified
Italy
French to Italian
+ ...
Domanda Dec 4, 2007

Scusa, ma non c'era lì un'operatore della posta a cui chiedere?

Giulia Fabrizi
German to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
credo di avere capito.... Dec 4, 2007

mi sono appena "documentata" in merito al tema "raccomandate" e credo che, malgrado io abbia specificato "con ricevuta di ritorno" (mit Empfangsbestätigung)....quella che è stata eseguita è una raccomandata "semplice".

L´esperienza insegna...un consiglio a chi si accinga ad eseguire una spedizione in modalità raccomandata A/R: Einschreiben MIT RÜCKSCHEIN!!!
lg,
giulia78

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Simone Catania[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Raccomandata con ricevuta di ritorno

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs