https://www.proz.com/forum/norwegian/21526-konverter_msoft_ordliste_til_trados_format.html

Konverter MSoft ordliste til Trados-format
Thread poster: Ivan Eikås Skjøstad
Ivan Eikås Skjøstad
Ivan Eikås Skjøstad  Identity Verified
Norway
Local time: 06:37
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...
May 26, 2004

Leste her om dagen om et kjekt lite program. Her kommer min erfaring.

Her finnes det et gratisprogram der en kan konvertere CSV-filer til TWB filer. Har man Trados kan man deretter eksportere til TMX, og bruke det i Wordfast. Jeg har prøvd programmet, og for EN-NO-ordlistene fungerte det, men det kreves en (eller flere) kraftige PC-er dersom en skal ha alle ordlistene over i TM-format...men en kan jo velge ut de viktigste filene.... See more
Leste her om dagen om et kjekt lite program. Her kommer min erfaring.

Her finnes det et gratisprogram der en kan konvertere CSV-filer til TWB filer. Har man Trados kan man deretter eksportere til TMX, og bruke det i Wordfast. Jeg har prøvd programmet, og for EN-NO-ordlistene fungerte det, men det kreves en (eller flere) kraftige PC-er dersom en skal ha alle ordlistene over i TM-format...men en kan jo velge ut de viktigste filene.

http://www.globalready.net/downloads.html

Programmet heter MSGloss2TWB, og er gratis og veldig enkelt å bruke. Jeg prøvde med en av de store filene, og alt fungerte. Jeg prøvde også med en svensk MS-ordliste, men da ble resultatet feil landskode i eksportfilen, og en må dermed bearbeide dette noe med søk og erstatt.

Ivan
Collapse


 
Per Riise (X)
Per Riise (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 06:37
English to Norwegian
+ ...
Konvertering May 27, 2004

Prøvde også ut dette for noen dager siden. Fungerte veldig bra. Apropos kraftige maskiner. Forleden fikk jeg en Multiterm TMD i 5.5 som jeg først måtte konvertere til iX og deretter importere tilbake til Multiterm. Med min helt nye Centrino M 1.7 GHz + 1GB RAM tok hver operasjon 1/2 time! Tør ikke tenke på hvor mye tid det ville tatt med min gamle bærbare


[Edited at 2004-05-27 15:28]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Konverter MSoft ordliste til Trados-format






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »