Mobile menu

Regnskapsprogram
Thread poster: Mari Noller
Mari Noller
United Kingdom
Local time: 02:22
English to Norwegian
+ ...
May 14, 2005

Hei,

Jeg har problemer med å finne et regnskapsprograms om egner seg godt for min forretning. Jeg har prøvd programmer som Datax, men synes at det blir unødvendig stort og litt dyrt i lengden.

Prøvde også Translation Office 3000, men det passet ikke helt til min smak.

Jeg vil helst gjøre regnskapet selv så er ikke interessert i en regnskapsfører.

Hvilke programmer bruker dere?

Direct link Reply with quote

Andy Bell  Identity Verified
Local time: 10:22
Member (2002)
Norwegian to English
+ ...
Excel May 15, 2005

Hei, Jeg prøvde Translation 3000 og Cash Flow Manager men det gikk ikke helt greit for meg. Nå bruker jeg Excel: en side til markedsføring, en til prosjekter, ink. frister, betalingsdatoer osv. Jeg bruker forskjellige farger for fakturaer som er betalt, venter betaling, osv. Jeg bruker også en side til "expenses". Dette funker helt bra for meg.

Hilsen
Andy Bell

Mari Noller
United Kingdom
Local time: 02:22
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
excel May 15, 2005

er helt greit det. Men jeg synes det lett kan bli uoversiktelig.
Også bekymrer jeg meg for om regnskapet skal sjekkes, hvordan det vil gå om jeg kun bruker Excel.

Men nå har hjemmekommunen min i Norge sagt at jeg ikke skal betale firmaskatt, kun personskatt, så jeg regner ikke med å få en norsk revisor på døra det første året i allefall.

Andy Bell  Identity Verified
Local time: 10:22
Member (2002)
Norwegian to English
+ ...
Excel May 15, 2005

Fungerer ok for meg uten for mange problemer, men jeg er enig i at systemet i Norge er kanskje forskjellig enn det vi bruker her hos meg. Et spesiell problem for meg er at, fordi fleste kunder betaler inntil min engelsk konto eller ved Paypal, country-specific programvarer er vanskelig å bruke i min erfaring. Min regnskapsfører også vil heller at jeg skal bruke en ordentlig cash-flow programme/accounting software, men jeg brukte Excel i år og det gikk helt ok for ham uten for mange ekstra timer eller kostnader. Synes du bør snakke med noen i Norge mht spesiell tilstander i landet i forbindelse med skatt.
Hilsen og lykke til (Nb. Jeg jobber hovedsakelig med medisinske tekster så kanskje jeg ta kontakt dersom jeg ha noe med norsk som målspråk).
Andy

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Regnskapsprogram

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs