Mobile menu

Blekkpatroner er altfor dyre
Thread poster: Eivind Lilleskjaeret

Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Local time: 17:21
Member (2004)
English to Norwegian
+ ...
Jul 17, 2002

Prisen på blekkpatroner til skrivere er, som alle som eier en blekkskriver vet, en gåtefull uhyrlighet. Men det finnes alternativer: Man kan kjøpe uoriginale patroner på Tybring-Gjedde (har jeg hørt; vet ikke hva de koster) eller på nettet (www.blekkskriveren.no; ca. 1/3 av prisen til min Epson SC740, så vidt jeg kan se), og samme sted kan man bestille blekk og fylle på gamle patroner selv.

Er det noen som har prøvd ut noen av disse tilbudene?

[ This Message was edited by: on 2002-07-17 10:34 ]

[ This Message was edited by: on 2002-07-17 10:35 ]

Direct link Reply with quote

Even Eifring
German to Norwegian
+ ...
Mer om blekk Jul 19, 2002

Jeg har en \"remanufactured\" blekkpatron fra http://www.inkclub.com i min Lexmark Z31 printer, og så langt har det ikke vært noen problemer.

Blekkpatroner og påfyllingssett kan man også kjøpe fordelaktig hos Clas Ohlson i Oslo (på nettet: http://www.clasohlson.no).

Det er litt komplisert å sammenligne disse prisene, for man må være oppmerksom på antall milliliter, fraktomkostninger og kanskje også betalingsomkostninger. Hos Inclub.com får man varene rett i postkassen med faktura uten å behøve å gå på postkontoret.

TILLEGG:

Etter at jeg skrev teksten ovenfor, prøvde jeg å sette inn en blekkpatron til fra Inkclub.com. Denne gangen virket ikke blekkpatronen, så det ser ut til at kvaliteten er varierende, hvis jeg da ikke har vært spesielt uheldig.

Uansett er det bare konkurranse som kan få disse uhyrlige prisene ned. Det er kundenes oppgave å hjelpe konkurrentene frem ved å handle hos dem.

[ This Message was edited by: on 2002-07-22 10:39 ]

Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
English to Norwegian
+ ...
Refills KAN være ok Jul 26, 2002

Jeg har brukt en del refills på min (HP Officejet G55), med vekslende hell, bl.a. fikk jeg to sett gratis på pulsetv.com

Det var greit nok å fylle på, selv om det ble overtrykk i patronen, så blekket fløt ut av dysene i noen minutter, men det gav seg etter hvert. Refill-blekk er ok for svarte utskrifter, men det har en tendens til å flyte utover når det f.x. skal være svart skrift på farget bakgrunn. Definitivt ikke brukbart for den slags jobber, men for svarte utskrifter kan det virke ok.

Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Member (2004)
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
OK, da klemmer vi i vei Jul 26, 2002

Nå sitter jeg akkurat og bestiller patroner fra blekkskriveren.no, da er det bare å krysse fingre.

Det hørtes jo ganske sølete ut med refill, Roald, derfor satser jeg på ferdigvare denne gang, det er jo også under halve prisen.

Men nå tar jeg ferie!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Blekkpatroner er altfor dyre

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs