Mobile menu

Pages in topic:   [1 2 3 4] >
Off topic: For you, Merline - Pour toi, Merline : Prayer request for an ailing colleague (Bilingual Thread)
Thread poster: xxxCHENOUMI
xxxCHENOUMI  Identity Verified
English to French
+ ...
Feb 16, 2004

Dear all,

In this question http://www.proz.com/kudoz/638790, all 11 answerers (so far) have displayed the highest level of confidence. Why? Because an ailing and affable colleague has requested our prayer to help her fight a terrible illness. Let's cheer her up in every way possible!

This is a very sensitive issue for me because, a good friend and mentor of mine - although 40 years my senior - battled not too long ago, the same fight in her early 70's. The only thing that made her a terrific survivor was her great spirit.

Merline,

Tu me pardonneras mon initiative spontanée : je ne fais que répondre au cri de mon coeur.

Alors, je t'offre quelques citations optimistes et de petits bouquets virtuels. Je te souhaite un prompt rétablissement et reviens-nous en pleine forme.

Amicalement,
Sandra

====================================================================

HUMOR

[i]A farmer sent his nephew a crate of chickens, but the box burst open just as the boy started to take them out. The next day he wrote his uncle: "I chased them through my neighbor's yard but I only got back eleven." Answered the uncle, "You did all right. I only sent six."

QUOTES

• Optimism is the faith that leads to achievement. Nothing can be done without hope and confidence.
    -- Hellen Keller

• My life unfolds in Divine Order.

• I am now ready for prosperity and abundance to flow into my life.

• I have a bright and happy future ahead of me.

Education is power... the power to dim stigma and to change our world from ourselves outward...
    To keep informed is to never give up... to keep fighting until the answers are more clear
    ...the miracle of a cure is found, the understanding of a loved one better....

• "Keep your face to the sunshine and you cannot see the shadow. It's what sunflowers do."
    - Helen Keller

• "The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall."
    - Nelson Mandela

• "No one can make you feel inferior without your permission"
    - Eleanor Roosevelt

• "It takes but one positive thought when given a chance to survive and thrive to overpower an entire army of negative thoughts."
    - Robert Schuller

• "Optimism is the one quality more associated with success and happiness than any other."
    - Brian Tracy

• "A pessimist is one who makes difficulties of his opportunities and an optimist is one who makes opportunities of his difficulties."
    - Harry Truman

• Always look at what you have left. Never look at what you have lost.
    - Robert H. Schuller

----------------------------------------------------------------------------------

WISHES

[Edited at 2004-08-01 22:08]

Direct link Reply with quote

Emanuela Galdelli  Identity Verified
Italy
Local time: 00:47
Member (2003)
French to Italian
+ ...
The Prayer Feb 16, 2004

The idea of a forum is wonderful! Merline will not feel alone in this experience, one of the terrible experiences which life gives to us to make us stronger.

She is right, the prayer is powerful, the most powerful tool of the world!

I think that all of us, religious or not, are with her.

Ne perds jamais ton espoir et ta foi, Merline!

Ciao Emanuela

[Edited at 2004-02-16 05:34]

Albert Golub  Identity Verified
English to French
Courage Feb 16, 2004

Courage Merline
Il y a 6 ans que je souffre aussi, bien qu'en ayant bien besoin même, je t'offre une partie de mon énergie de "combattant", l'important étant de pouvoir faire front et non le résultat.
ps: je sais que ce n'est pas toujours évident !!!
Je ne sais quel dieu prier alors je prierai à ma façon......
LE HAIM = à la vie comme le disaient mes ancêtres
Une bise d'ours (je ne sais pas si c'est efficace !!!)

xxxMamie  Identity Verified
Spain
Local time: 23:47
French to Spanish
+ ...
Courage Merline!... Feb 16, 2004

Face á la maladie il est TRÈS IMPORTANT D'ÈTRE POSITIVE...
Je sais que c'est facile à dire, mais je t'assure que si de l'interieur tu résistes et tu décides de ne pas te laisser vaincre, une bonne partie est gagnée.Si tu es croyante PRIE, mais en pensant fermement que tu vas être entendue, TU LE SERAS.
De mon côté, j'ai en ce moment un Ange Visiteur près de moi, je vais te confier à lui, qu'il te donne la Force,la Patience et la Sérènité pour affronter l'épreuve.
Je penserai à toi dans mes prières.
Haut les coeurs!!!!
une grosse bise.
Christine

Elissaveta Toteva
Local time: 01:47
English to Bulgarian
+ ...
For you, Merline Feb 16, 2004

"Heavenly Father, physician of our souls and bodies, Who have sent Your only-begotten Son and our Lord Jesus Christ to heal every sickness and infirmity, visit and heal also Your servant from all physical and spiritual ailments through the grace of Your Christ. Grant patience in this sickness, strength of body and spirit, and recovery of health. Lord, You have taught us through Your word to pray for each other that we may be healed. I pray, heal Your servant and grant the gift of complete health. For You are the source of healing and to You I give glory, Father, Son and Holy Spirit. Amen. "
May the Lord grant you a speedy recovery!

Suzanne Bernard
Local time: 19:47
English to French
+ ...
Je pense à toi, Merline... Feb 17, 2004

...en ces moments difficiles.

Tiens bon, prends la vie un jour à la fois... une heure à la fois, s'il le faut! Savoure les événements heureux et accroche-toi très fort, si jamais ça va moins bien.

Je te souhaite force et courage, et te garde dans mes prières.

Suzanne

Pamela Peralta  Identity Verified
Peru
Local time: 18:47
English to Spanish
+ ...
Une prière pour Merline Feb 17, 2004

je me joins à la prière de tous pour toi, Merline.

I pray that the Lord would completely remove this terrible affliction of cancer from your body by means of the blessed hands of the doctors and nurses.

Reçois ma prière silencieuse et profonde.

Pamela Peralta

Emérentienne
France
English to French
une prière pour Merline Feb 18, 2004

PRIERE DU PERE CHARLES DE FOUCAUD :

"Mon Père,

je m’abandonne à toi. Fais de moi ce qu’il te plaira.

Quoi que tu fasses de moi, je te remercie.

Je suis prêt à tout, j’accepte tout.

Pourvu que ta volonté se fasse en moi, en toutes tes créatures, je ne désire rien d’autre, mon Dieu.

Je remets mon âme entre tes mains.

Je te la donne, mon Dieu, avec tout l’amour de mon coeur, parce que je t’aime et que ce m’est un besoin d’amour de me donner, de me remettre entre tes mains sans mesure avec une infinie confiance, car tu es mon Père".
Charles de Foucaud.

Accepter et se battre ne s'opposent pas : ils se regardent et s'estiment, s'approchent, s'éloignent, se touchent, s'écartent et reviennent pour jouer ensemble la danse de la vie.

Maman a été opérée d'un cancer du sein il y a 5 ans. Aujourd'hui elle va bien.

Je t'embrasse,
Cécile

Merline
English to French
Restez avec moi Feb 18, 2004

Merci à tous pour ce forum. Je n'ai pas l'air d'y être mais j'y suis. Quand la maladie nous frappe ainsi, sans prévenir, tout notre univers change et notre quotidien aussi. J'apprends à gérer un nouvel agenda et ma foi... je ne suis pas tout à fait organisée encore.

Ces temps-ci, mes sorties se font du côté du médecin, de l'hôpital et de la pharmacie et quoique tout se passe bien (je ne rencontre que de la chaleur humaine), ça consume un temps fou.

Aujourd'hui, un de mes frères m'emmène voir Maman, qui a 80 ans et qui demeure à 130 km de chez moi, question de la rassurer, de lui montrer que j'ai bonne mine. Une de mes soeurs est morte d'un cancer il y a un an et demi (il était trop tard quand elle a consulté), son mari et un de ses fils sont aussi morts de cette maladie. Je sais à quel point elle a le coeur à l'envers (elle dit toujours que ce n'est pas normal que des enfants partent avant leurs parents). Alors aujourd'hui, je me fais jolie (j'ai pas encore perdu mes cheveux -- la chimio, ça débute la semaine prochaine), j'emporte ma musique intérieure (une véritable symphonie grâce à votre orchestre) et je vais la convaincre que j’ai bien l’intention de gagner ce combat.

Alors, restez encore avec moi, je me sens accompagnée, en sécurité. J’ai la foi, j’ai un entourage qui me soutient d’une manière extraordinaire, mais de savoir en plus qu’un peu partout dans le monde, j’occupe les pensées et les prières de beaucoup de gens, je me sens soutenue encore plus pour affronter l’adversité, je me sens entourée d’une puissante armée.

Si je garde le silence quelques jours, ne croyez pas que je n’y suis plus. Il y a des moments où je dois faire des voyages au fond de moi, des moments où je dois être connectée à mon Créateur.

Je vous embrasse tous… et chaque matin, je fais une prière pour vous tous, pour que votre quotidien soit plus beau qu’hier.

RHELLER
United States
Local time: 16:47
French to English
+ ...
Universality of prayer Feb 21, 2004

Every man prays in his own language and there is no language that G-d does not understand.

Duke Ellington, "Music is My Mistress" 1973

Merline
English to French
Ça va bien Feb 28, 2004

J'ai eu mon premier traitement de chimio mardi après midi.

La science fait des progrès. On m'a donné des médicaments pour que je n'aie pas de nausées et à date, ça fonctionne très bien. La science... mais aussi toutes vos prières et bonnes pensées, j'en suis persuadée.

J'aurai 3 autres séances de chimio et la prochaine sera le 16 mars.

Merci d'être avec moi. Je reviendrai.

Pamela Peralta  Identity Verified
Peru
English to Spanish
+ ...
Your news Feb 28, 2004

I'm glad to hear that Merline
Hang in there.
Pamela

Emérentienne
France
English to French
coucou, on est toujours là ! Feb 29, 2004

Merline wrote:

Bises
Cécile

Ildiko Santana  Identity Verified
United States
Local time: 15:47
Member (2002)
English to Hungarian
+ ...

MODERATOR
a recommended reading Mar 1, 2004

Emanuela Galdelli wrote:

The idea of a forum is wonderful! Merline will not feel alone in this experience, one of the terrible experiences which life gives to us to make us stronger.

While I tend to agree, I was just thinking.. What if this thread wears out, as it happens in most cases.. That would have the opposite effect. I hate to see suffering. Hate to see disappointment, too.
Not having a firm religion and not knowing you at all, Merline, I would recommend a wonderful book: "Tueasdays with Morrie" by Mitch Albom.

All my best,
Ildiko

Maria Belarra  Identity Verified
Spain
French to Spanish
+ ...
Bonnes nouvelles :o) Mar 1, 2004

Merline wrote:

J'ai eu mon premier traitement de chimio mardi après midi.

La science fait des progrès. On m'a donné des médicaments pour que je n'aie pas de nausées et à date, ça fonctionne très bien. La science... mais aussi toutes vos prières et bonnes pensées, j'en suis persuadée.

J'aurai 3 autres séances de chimio et la prochaine sera le 16 mars.

Continue a nous donner des bonnes nouvelles, Merline! Beaucoup de courage, on est tous avec toi!

Maria

Pages in topic:   [1 2 3 4] >

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Fernanda Rocha[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

For you, Merline - Pour toi, Merline : Prayer request for an ailing colleague (Bilingual Thread)

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs