Off topic: Another Phishing Effort
Thread poster: Ritu Bhanot

Ritu Bhanot  Identity Verified
France
Local time: 13:13
Member (2006)
French to Hindi
+ ...
May 15, 2007

Well, now, I guess these people are getting really desperate Sorry... I've no intention of falling prey to you

Just check this one out. Sorry, I can't translate nor do I know the quality of the text... but this is really funny. Of all the things, getting an e-mail in German. No chance that I'll reply 'coz I don't understand the language.

PLEASE READ AND REPLY / BITTE LESEN SIE UND ANTWORTEN SIE

Hallo,

Ich weiß, daß meine Buchstabe zu Ihnen als surprrise zu Ihnen kommen kann die diese Tatsache betrachtend, daß wir uns nicht vorher getroffen haben. Ich habe mit Ihnen in Verbindung getreten, weil ich einen verläßlichen .Partner suchen muß, der in Europa wohnt, dem ich arbeiten kann mit, weil ich feste Verbindungen dieses Geld in Europa habe verschieben gelassen.

Mein Name ist Mrs Fatima Sesay, ich bin vom reichen Diamantbezirk von Sierra Leone in Afrika. Mein später Ehemann pflegte, ein inneres Caucusmitglied und ein Schlüsseloffizier während der letzten Leitung des ehemaligen militärischen Präsidenten von Sierra Leone Hauptjohnny Koroma zu sein. Vor ich glaube, Sie gehört haben daß können, aller über den Nachrichten dann auf BBC und CNN über den verschiedenen voilent Coup zum overtrow Präsidenten Koroma versucht, der einen Ausbruch des letzten Bürgerkrieges in Sierra Leone einigen Jahren verursachte.).

Während dieses Krieges, Präsident Koroma hing schwer vom fremden Einkommen ab, das von unserem Länder dröhnenden Diamanthandel und von viel des Geldes und der Arme, das er, erzeugt wurde vom Geheimnis Förderer und Länder empfing, das seine Regierung stützte. Sie lieferten ihn mit den Armen und Geld, um die Opposition Kräfte zu kämpfen und in der Energie zu bleiben. Alles Geld und daimonds wurden vom Präsidenten Koroma in seinem Präsidentenlandhaus gehalten, weil Banksysteme unseres gesamten Landes resultierend aus dem Krieg eingestürzt hatten.

Während der Krieg weiterkam, wurde es, daß Präsident Koromas Partei im BegriffWAREN, den Krieg zu den oposition Kräften, so die meisten des Koronas Schlüsseloffizieren zu lösen mußte von Sierra Leone zur Sicherheit ihrer lifes fliehen offensichtlich. Es war Fall vom Überleben vom passendsten, also teilten sie alle Diamanten und Geld, die in ihrem Schutz restlich sind. Mein Ehemann war nicht imstande, sein eigenes Anteilgeld aus Sierra Leone heraus zu verschieben, weil unsere Bank systeme vollständig zerstört wurden. Wir hatten keine Wahl als, nach einem sicheren Fell, irgendwo innen in der Stadt von Lungi, `Sierra Leone heraus zu suchen, wo wir das Geld versteckten, bevor wir nach Ghana in Westafrika entgingen.

Mein Ehemann starb am Herzangriff nach einigen Monaten auf Exil, und seit damals bin ich allein mit meinem Sohn Joseph zur Nehmenobacht des Restes unserer gesamten Familie gelassen worden. Ich habe mit Ihnen weil wir morgens in Verbindung getreten, das jetzt Vorbereitungen daß Geld meines Ehemanns aus Sierra Leone heraus auf ein oversea Land bewegen läßt, in dem meine Familie beginnen kann, dieses Geld zu verwenden. Ich habe Vorbereitungen niedergelegt, um das Geld aus Sierra Leone heraus auf Europa zu verschieben, in dem Sie sie sicher empfangen können, also benötige ich Sie, mich zu unterstützen bilde Pläne für das Safehalten und die guten Investitionen.

Ich benötige Sie, mir zu helfen, das Geld in den sicheren Bankkonten in Ihrem Land Österreich und die Schweiz zu sichern, in dem sie ein freies und einfacheres Banksystem laufen lassen. Ich bin bereit, Ihnen irgendein Teil des Geldes für Sie anzubieten Unterstützung, da wir die US Dollar $32 Million und einige Brüche haben, die zurück dort in Sierra Leone versteckt werden (valued at €27.2 million Euro). Mein liebes, muß ich wissen, wenn Sie mit mir arbeiten können, damit Ihnen mehr meiner Vorbereitungen spezifizieren können.Bitte endevour Unterhalt alle meine Diskussionen über dieses Geld vertraulich, zum sicherzustellen, daß wir die reibungsfreie Bewegung 100% des Geldes haben.

Respekt,
XXXX

===================================================

Hello,

I understand that through Internet may not be the best way to communicate up with you considering the fact that we have never met each other before. However, I had earlier sent you a letter by post office over one month ago and i did not get any response from you. I am not sure if you eventually received my letter, so i decided to contact you through this email again since it happens to be the best option that i have to reach you again. I am contacting you because i need you to assist me handle something that i am unable to take care of alone there in Europe.

My name is Mrs Fatima Sesay, i am from Sierra Leone, the rich Diamond district in Africa. My late husband used to be an inner caucus and a key officer during the past military regime of the former President of Sierra Leone, Major Johnny Koroma. I believe you should have heard all over the news then on BBC and CNN about the various violent coup attempts to overthrow President Johnny Koroma by rival rebel forces, which led to an outburst of the various civil war in Sierra Leone some years ago.

During that war, President Koroma depended heavily on foreign earnings that he generated from the booming Diamond trade and other financial contributions that he received from secret sponsors who supported his`regime to remain in power. All the money and daimonds were kept in President Johnny Korona's presidential villa, because our country's entire banking systems had collapsed as a result of the on going war. The opposition rebel forces were very strong and they resisted Koroma's troops, a lot of people were killed by the rebel forces. At a time it became obvious that President Koroma's people were going to loose the war to the oposition forces, so Koroma and his key officers in his administration had to flee from Sierra Leone for the safety of their lives. It was case of survival of the fittest, so they shared everything they had remaining in their custody. My husband had a very huge amount in his possession, up to a total of about $32.milion USD and some fractions. My husband told me that the money belong to him and President Koroma, although he confided in me that about 70 -80% of that money belong to president Johnny Koroma himself.

Mr husband tried to move the whole money out of the country, but he was unable to do so because our country's entire banking systems were completely down and destroyed due to the on going war. Alternatively, he packaged all that money and hid it in a local storage place before we escaped to Ghana where we are still presently living now as asylum seekers.

My husband died of a heart disease after several months on exile in Ghana while he was still making plans to shift the money out of sierra leone. After my husband died, I was calm and waited to get signals from Johnny Koroma, because my husband had informed me that majority part of that money belongs to Koroma. But i never got to meet or hear from koroma again before he died. We have not been able to return back to sierra leone due to the constant conflicts there. Most of our people are still being killed every day by the rebels and enemy rival tribes.

I have contacted you because i intend to find my way and settle with my Children in Europe where we can live a peaceful life and where my family can start utilzing this money since we cannot go back to sierra leone due to the conflicts there. I have arrangements to push the money out of sierra leone to Europe but i need to find someone who i can trust to assist me receive the money and keep the money safe for me.

You do not need to worry much on your side, because I have already laid down every arrangements for the 100% successful movement of that money out of Sierra Leone, but I need to find a trusted person who will assist me receive the money and make plans for safe keeping, banking and good investments, and i am willing to offer you some reasonable share of that money if you can assist me. I have contacted you because i have a safe arrangements to move the money into Europe, and i need you to assist me receive the money there and make arrangements to secure the money on your side. I will be providing you with more details of myself and my arrangements when i hear from you and please understand that it is important that you keep this discussion private between you and i alone as i need to be careful and ensure that we attain 100% smooth successful movement of the money out of Africa and into your country. This money is our last hope to plan for the future of my children and some other extended members of our family whose future are dependent on that money.

Please let me know if you can work with me so that we can discuss further details and negotiate on the terms in which we will work together. I will give you more details when i hear from you. I await your response.

Warmest Regards,

XXX

Just noticed the translation is there...

What about quality of translation?

Direct link Reply with quote

Kevin Fulton
United States
Local time: 07:13
German to English
Laughable machine translation May 15, 2007

The German text is typical of the product of online machine "translation" systems.

Mira Stepanovic  Identity Verified
Serbia
English to Serbian
+ ...
It's on the list already May 15, 2007

Hi Ritu,

When you find a message like that all you need to do is to search for their name and voila:

http://www.antispam.de/forum/showthread.php?t=15567

You can find valuable information here too: http://www.419eater.com/

Mira

Claudia Krysztofiak  Identity Verified
Germany
English to German
+ ...
Sounds like Google May 15, 2007

or someone who thought, with a large dictionary everyone can translate everything ...

Jackie Bowman

Local time: 07:13
Spanish to English
+ ...
Standard 419 scam May 15, 2007

I get this stuff and, of course, I always ignore it. But some people have suffered from these scams. And it seems that other people spend much of their time trying to ‘scam the scammers’. There are websites devoted to the game.

Here’s one: http://www.419eater.com/html/letters.htm

In the link, my favourite is the one entitled ‘The Incredible Shrinking Artwork’.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Fernanda Rocha[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Another Phishing Effort

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums