Pages in topic:   [1 2 3 4] >
Untranslatable words
Thread poster: Unakit
Unakit
Local time: 01:30
English to Polish
+ ...
Oct 28, 2008

Hey!

Jestem studentka 3 roku BA Spanish and German w UK. Pisze wlasnie prace licencjacka na temat nieprzetlumaczalnosci slow z polskiego i z niemieckiego na angielski. Chce udowodnic ze takie slowa istnieja.

Czy ktos sie moze spotkal z takimi przypadkami, wyjatkami ktorych nie mozna przetlumaczyc???

Byloby to bardzo pomocne poniewaz jest bardzo malo bibliografii na ten temat.

z gory dziekuje

Kat

Direct link Reply with quote

PAS  Identity Verified
Local time: 02:30
English to Polish
+ ...
Coś konkretniej? Oct 28, 2008

Czy chodzi o przetłumaczenie słowa na słowo? opisowo wszystko da się wytłumaczyć.

Żadnej gry słów na przykład się nie przetłumaczy.

Jerzy Czopik  Identity Verified
Germany
Member (2003)
Polish to German
+ ...
Oczywiście takich słów istnieje cała gama Oct 28, 2008

Zacznijmy np. od słowa "puchaty" (coś jest puchate w sensie miękkie, jak np. mały kotek) - w języku niemieckim nie ma adekwatnego odpowiednika.
Z kolei niemieckie słowo "zumutbar" także nie ma bezpośredniego odpowiednika polskiego.
Chętnie służę pomocą i przykładami w miarę, jak będą się mi przypominać.

Unakit
English to Polish
+ ...
TOPIC STARTER
nie wszystkie sie da przetlumaczyc Oct 28, 2008

Problem polega na tym, ze sa dwie szkoly w dziale tlumaczen - jedni specjalisci mowia, ze sa takie slowa, a drudzy ze nie. Ja chce udowodnic, ze istnieja.

Pewnie, ze mozna wszystko opisac, ale nie zawsze tekst na to pozwala, zeby zrekompensowac sobie opisem. Niestety moja teoria w tlumaczeniach jest po angielsku.

Uwazam, ze sa takie slowa. Wezmy np. Ohrwurm albo Fachidiota czy albo doch.

Szczegolnie jestem zainteresowana polskimi slowami na angielski i niemieckimi na angielski i polski.

Z gory dziekuje

Kat

Barbara Gadomska  Identity Verified
English to Polish
+ ...
nieprzekładalne Oct 30, 2008