Mobile menu

Pages in topic:   [1 2] >
t┼éumaczenia - czy mam prowadzi─ç dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů?
Thread poster: Katarzyna Jankosz

Katarzyna Jankosz  Identity Verified
Local time: 17:00
Polish to German
+ ...
Nov 17, 2003

Witam wszystkich i prosz─Ö o rad─Ö. Jestem nauczycielem j. obcego pracuj─ůcym na
etacie w szkole, od niedawna tłumaczem przysięgłym. Zastanawiam się, w jaki
spos├│b powinnam si─Ö rozlicza─ç ze skarb├│wk─ů z t┼éumacze┼ä przysi─Ög┼éych dla os├│b
fizycznych. Z tego, co wiem, powinnam za┼éo┼╝y─ç dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů lub
nawi─ůza─ç kontakt z agencjami t┼éumacze┼ä. Tego ostatniego ju┼╝ pr├│bowa┼éam, ale
praktycznie wsz─Ödzie wymagano ode mnie otwarcia w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci.
Do tego jeszcze dochodz─ů korepetycje- zg┼éasza si─Ö do mnie du┼╝o ch─Ötnych os├│b,
pomy┼Ťla┼éam, ┼╝e mog┼éabym to "pod┼é─ůczy─ç" pod dzia┼éalno┼Ť─ç...
I ostatnie pytanie: moje biuro tlumacze┼ä mie┼Ťci┼éoby si─Ö w moim domu- czy
pomieszczenie musi spe┼énia─ç jakie┼Ť okreslone przepisy sanitarne: w sumie
je┼Ťli wykonuj─Ö t┼éumaczenia to tylko odbieram materia┼é a klient zg┼éasza si─Ö po
jakim┼Ť czasie - gorzej z korepetycjami...
Dzi─Ökuj─Ö za wszelkiego rodzaju wskaz├│wki:-)
Kasia

Direct link Reply with quote

SATRO  Identity Verified
Poland
German to Polish
+ ...
Mo┼╝esz wszystko... Nov 17, 2003

Tak mawia moja księgowa... Po pierwsze: nie musisz przecież być tylko tłumaczem, wystarczy, że w odpowiednich ryubryczkach wpiszesz nauka języków obcyh i tłumaczenia...

Przepis├│w nijakich nie znam. Je┼Ťli nikogo nie zatrudniasz, to nikt nie mo┼╝e si─Ö Ciebie "czepn─ů─ç". Nie musisz robi─ç bada┼ä lekarskich ani kursu BHP itd. itp.........

Ale to oczywi┼Ťcie moja opinia i mojej ksi─Ögowej...

Stasek

lim0nka  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 16:00
Member (2004)
English to Polish
moja ksi─Ögowa m├│wi to samo :o) Nov 17, 2003