https://www.proz.com/forum/polish/15911-t%B3umaczenia_czy_mam_prowadzi%E6_dzia%B3alno%9C%E6_gospodarcz%B9.html

Pages in topic:   [1 2] >
tłumaczenia - czy mam prowadzić działalność gospodarczą?
Thread poster: Katarzyna Jankosz
Katarzyna Jankosz
Katarzyna Jankosz  Identity Verified
Local time: 09:15
Polish to German
+ ...
Nov 17, 2003

Witam wszystkich i proszę o radę. Jestem nauczycielem j. obcego pracującym na
etacie w szkole, od niedawna tłumaczem przysięgłym. Zastanawiam się, w jaki
sposób powinnam się rozliczać ze skarbówką z tłumaczeń przysięgłych dla osób
fizycznych. Z tego, co wiem, powinnam założyć działalność gospodarczą lub
nawiązać kontakt z agencjami tłumaczeń. Tego ostatniego już próbowałam, ale
praktycznie wszędzie wymagano ode mnie otwarcia wła
... See more
Witam wszystkich i proszę o radę. Jestem nauczycielem j. obcego pracującym na
etacie w szkole, od niedawna tłumaczem przysięgłym. Zastanawiam się, w jaki
sposób powinnam się rozliczać ze skarbówką z tłumaczeń przysięgłych dla osób
fizycznych. Z tego, co wiem, powinnam założyć działalność gospodarczą lub
nawiązać kontakt z agencjami tłumaczeń. Tego ostatniego już próbowałam, ale
praktycznie wszędzie wymagano ode mnie otwarcia własnej działalności.
Do tego jeszcze dochodzą korepetycje- zgłasza się do mnie dużo chętnych osób,
pomyślałam, że mogłabym to "podłączyć" pod działalność...
I ostatnie pytanie: moje biuro tlumaczeń mieściłoby się w moim domu- czy
pomieszczenie musi spełniać jakieś okreslone przepisy sanitarne: w sumie
jeśli wykonuję tłumaczenia to tylko odbieram materiał a klient zgłasza się po
jakimś czasie - gorzej z korepetycjami...
Dziękuję za wszelkiego rodzaju wskazówki:-)
Kasia
Collapse


 
SATRO
SATRO  Identity Verified
Poland
Local time: 09:15
German to Polish
+ ...
Możesz wszystko... Nov 17, 2003

Tak mawia moja księgowa... Po pierwsze: nie musisz przecież być tylko tłumaczem, wystarczy, że w odpowiednich ryubryczkach wpiszesz nauka języków obcyh i tłumaczenia...