Mobile menu

Tłumacz - wolny strzelec, jak to działa
Thread poster: Katarzyna Landsberg-Polubok
Katarzyna Landsberg-Polubok  Identity Verified
Local time: 16:44
Polish to English
+ ...
Apr 11, 2005

Witam.

Mam 26 lat, 2 lata temu ukonczyłam studia (ekonomię), pracuję jako handlowiec, jednak mam zamiar w najbliższym czasie złożyć wypowiedzenie i założyć własną działalność gospodarczą (jako tłumacz języka angielskiego). Tłumaczeniami zajmuję się od dość dawna, jak na mój młody wiek, bo od 8 lat. Przez ostatnie 2 lata pracowałam jako tłumacz przy polsko-duńskim projekcie z dziedziny gospodarki wodnej.

W zwiazku z moimi nowymi planami zawodowymi pojawia się mnóstwo pytań, na które nie potrafię sobie sama odpowiedzieć, może więc ktoś z Was zechciałby się podzielić swoim doświadczeniem. Najważniejszym pytaniem, jakie mnie trapi, jest to, czego powinien szukać dla siebie młody tłumacz. Czy na początek związać się z jakimś biurem / agencją? Jak postrzegacie działalność biur tłumaczeń: wyzysk w biały dzień, czy bardzo pomocny pośrednik? Druga sprawa - na jakich zasadach biura tłumaczeń współpracują z tłumaczami? Czy regułą jest wymóg, aby tłumacz prowadzil własną działalność gospodarczą? Na początek może to być dość kosztowne... I trzecia rzecz - o którą w zasadzie mogłabym się zapytać zaprzyjaźnionej księgowej i wkrótce tak zrobię, ale póki co, pozwolę sobie również zasięgnąć Waszej opinii - jaka forma działalności jest dla powiedzmy sobie początkującego tłumacza, nie mającego zbyt wiele zleceń, najbardziej korzystna? Rozumiem, że nie będąc tłumaczem przysięgłym nie wykonuję wolnego zawodu?

Direct link Reply with quote

Lucyna Długołęcka  Identity Verified
Poland
English to Polish
+ ...
Rady Apr 11, 2005

landsberg wrote:

Witam.