Bulgarska firma, zaplata i podatki
Thread poster: _Piotr_
_Piotr_
_Piotr_
Local time: 13:47
English to Polish
Jul 6, 2005

Witam,

Wykonalem zlecenie dla bulgarskiej firmy (tlumaczenie napisow do filmu), ale jako ze jest to moje pierwsze tlumaczeie dla zagranicznej firmy, nie orientuje sie w kilku dosc istotnych sprawach. Prosilbym o pomoc.

Otrzymalem nastepujacy mail:

"Please send us your bank details for transfer the payment.

And please let us know your opinion of following tax situation:
According to the our fiscal legislation we have to deduct 15% from the
... See more
Witam,

Wykonalem zlecenie dla bulgarskiej firmy (tlumaczenie napisow do filmu), ale jako ze jest to moje pierwsze tlumaczeie dla zagranicznej firmy, nie orientuje sie w kilku dosc istotnych sprawach. Prosilbym o pomoc.

Otrzymalem nastepujacy mail:

"Please send us your bank details for transfer the payment.

And please let us know your opinion of following tax situation:
According to the our fiscal legislation we have to deduct 15% from the total
sum which we pay to you.
According to the International agreement against double taxation we could
avoid this tax if you send us a residence certificate issued by the fiscal
authorities of your country and other documents /which I'll send you/.

In this case the variants are the following:

1.You have to send me the documents and we will submit them to our taxadmin.
After their approval we will deduct only 5% or 0%.

2.You have not to send me these documents,we deduct 15% and send you the
document /issued by our taxadmin./ about that the tax has already been paid
in Bulgaria.
But your tax administration will admit only 5% tax."

Oczywistym jest, ze nie usmiecha mi sie placic 15% podatku. Jednak nie jestem pewien jak tego uniknac. Rozumiem, ze musze wyslac dokument potwierdzajacy to ze mieszkam w Polsce, ale co, skad, gdzie - po prostu sie nie orientuje.
Czyli: do jakiego urzedu bym musial isc i o co konkretnie poprosic?

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.
Collapse

Izabela Szczypka
Izabela Szczypka  Identity Verified
Spain
English to Polish
+ ...
IMHO Jul 7, 2005

Oni nie tyle potrzebuja zaswiadczenia, że mieszkasz w Polsce, co za¶wiadczenia o Twojej rezydencji podatkowej w Polsce. Na Twoim miejscu poszłabym do Urzędu Skarbowego i sprzedała im swój kłopot - to oni s± specjalistami od takich spraw, i oni powinni takie za¶wiadczenie wydać. W za¶wiadczeniu powinno być czarno na białym, że płacisz tutaj podatki od tłumaczeń.
Choć faktem jest, że mój US jest jednym z najbardziej przyjaznych w RP, inne s± gorsze. Spróbować zawsze w
... See more
Oni nie tyle potrzebuja zaswiadczenia, że mieszkasz w Polsce, co za¶wiadczenia o Twojej rezydencji podatkowej w Polsce. Na Twoim miejscu poszłabym do Urzędu Skarbowego i sprzedała im swój kłopot - to oni s± specjalistami od takich spraw, i oni powinni takie za¶wiadczenie wydać. W za¶wiadczeniu powinno być czarno na białym, że płacisz tutaj podatki od tłumaczeń.
Choć faktem jest, że mój US jest jednym z najbardziej przyjaznych w RP, inne s± gorsze. Spróbować zawsze warto.
Tyle, że za¶wiadzenie nie będzie po bułgarsku ...

[Edited at 2005-07-07 19:16]
Collapse

KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO  Identity Verified
English to Polish
+ ...
Urząd Skarbowy Jul 7, 2005

_Piotr_ wrote:
a residence certificate issued by the fiscal authorities of your country

Wyraźnie napisali, że ma to być z Urzędu Skarbowego.

Good luck, and keep us informed.

KZH

_Piotr_
_Piotr_
English to Polish
TOPIC STARTER
Wyjasnienie Jul 10, 2005

Iza, dziekuje za rade, okazalo sie, ze moj Urzad Skarbowy tez potrafi pomoc. Najwidoczniej bulgarska ksiegowa nie za bardzo sie orientowala w sytuacji, bo wedlug umowy miedzy naszymi krajami nie jest wazne ile podatku zaplace w Bulgarii, u nas bede musial zaplacic roznice. Czyli nie ma sensu bawic sie w wysylanie zaswiadczenia. Przynajmniej tak mi powiedziano. Bede mial pewnosc, gdy otrzymam przelew i dokumenty. ;>

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Monika Jakacka Márquez[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Bulgarska firma, zaplata i podatki

Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »