https://www.proz.com/forum/portuguese/18272-qual_%E9_o_artigo_relativo_%E0_isen%E7%E3o_de_iva.html

Qual é o artigo relativo à isenção de IVA?
Thread poster: Carla Araújo
Carla Araújo
Carla Araújo  Identity Verified
Portugal
Local time: 13:38
English to Portuguese
+ ...
Feb 10, 2004

Estimados colegas,

Como sempre, é muito difícil obter informações coerentes nos nossos serviços de finanças.
Alguém me pode dizer qual é o Artigo do Código do IVA relativo à isenção do imposto para traduções efectuadas para países da UE e que tem de ser incluido obrigatoriamente nas facturas?

Agradeço desde já qualquer feedback.


 
Andreia Silva
Andreia Silva  Identity Verified
Portugal
Local time: 13:38
English to Portuguese
+ ...
IVA Feb 10, 2004

Artigo 6º, nº 9 do CIVA

Se quiser posso enviar-lhe o artigo!


 
Carla Araújo
Carla Araújo  Identity Verified
Portugal
Local time: 13:38
English to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
Obrigada Feb 10, 2004

Obrigada, Andreia. É também essa a referência que eu tenho. Alguém teimava comigo que era o 53º, mas nesse não podia ser...

 
Ricardo Horta
Ricardo Horta
Local time: 13:38
English to Portuguese
+ ...
o 53º Mar 5, 2004

Penso que o 53º apenas se aplica quando o rendimento anual (previsto) não atinge um determinado limite imposto pelas Finanças.

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Qual é o artigo relativo à isenção de IVA?






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »