ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

User
Thread poster: Rony Salles
Em que ramo comercial a língua francesa é mais utilizada no Brasil?

Rony Salles
Brazil
Local time: 20:02
English to Portuguese
+ ...
Dec 23, 2011

Eu tenho uma dúvida e acredito que aqui é lugar certo para buscar informação. Eu já traduzo Inglês/Português há alguns anos. Além desses, eu também tenho conhecimento do Espanhol e do Francês, mas por muitas vezes eu tenho me perguntado em que áreas o Francês mais utilizado em termos de tradução aqui no Brasil?

Ficarei muito grato com qualquer informação que vocês puderem me fornecer. Pois irei aproveitar minha experiência da tradução dos idiomas que já estou acostumado para o Francês também.

Rony

Direct link Reply with quote

Ju Chaad
Brazil
Local time: 20:02
Member (2011)
Portuguese to Hebrew
RE: Em que ramo comercial a língua francesa é mais utilizada no Brasil? Dec 24, 2011

Rony,

Como representante de uma empresa de Tradução a nossa maior demanda para o idioma francêsPortuguês tem sido para empresas francesas que estão fixadas no Brasil na média de 5 a 10 anos. Na área portuária também tem existido uma demanda de tradução de manuais e documentos.

Sucesso!!!

Ju Chaad

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Maria Castro[Call to this topic]
Fernanda Rocha[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Em que ramo comercial a língua francesa é mais utilizada no Brasil?

SDL Trados Studio 2011 Starter Edition
Discover Studio 2011 for only 99€ per year!

SDL Trados Studio 2011 Starter Edition is the new low cost entry-level version of the leading translation memory software. This version is ideal for part-time translators and is a subscription based product. Follow the link to buy or learn more.

More info »
Déjà Vu X2
Enjoy 20% off!

DVX2 Professional is the most popular version of Déjà Vu X2 and with good reason. Fast and flexible, Déjà Vu X2 Professional combines Atril’s Intelligent Quality technology with an array of powerful, customisable productivity and quality assurance

More info »