Mobile menu

Tradução de "Silver Mist" no contexto de uma encenação
Thread poster: Ana Alvares
Ana Alvares  Identity Verified
Portugal
Local time: 18:23
English to Portuguese
+ ...
Jun 11, 2004

Para o meu estágio em tradução estou a braços com um livro sobre história do teatro, no qual aparece a descrição de uma encenação onde:
"The stage seemed ffilled with bluish green silver-mist."
Pelas minhas pesquisas compreendo que ‚Äúsilver mist‚ÄĚ √© um arbusto ou tipo de relva utilizado por vezes em decora√ß√£o; no entanto, esta designa√ß√£o √© tamb√©m muito utilizada como: modelo de carro, nome de conjuntos de roupa e porcelana, e uma variedade de coisas do g√©nero. A tradu√ß√£o de ‚Äúsilver mist‚ÄĚ-esp√©cie de planta - como ‚Äújun√≠pero-das-praias‚ÄĚ foi-me dada por um engenheiro agr√≥nomo. O problema √© que ‚Äújun√≠pero-das-praias‚ÄĚ √© uma express√£o que se utiliza somente a n√≠vel t√©cnico, o que faz com que a sua abrang√™ncia seja muito menor do que ‚Äúsilver mist‚ÄĚ. √Č um problema interessante - algu√©m tem ideias?
Muito obrigada!

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Tradução de "Silver Mist" no contexto de uma encenação

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs