Mobile menu

Pretérito Perfeito em Portugal e no Brasil
Thread poster: ONIROS --
ONIROS --
Local time: 12:25
Portuguese to Spanish
+ ...
Feb 10, 2007

Olá amigos lusófonos. Gostaria de saber se o uso do pretérito perfeito em Portugal é o mesmo ao do Brasil, i.e. é usado para indicar uma ação prolongada no passado (tenho comido muito nos últimos dias), ou indica uma ação recente finalizada (em espanhol da España "ya he comido hoy").

Desde já, obrigado.

Luis Mena

Direct link Reply with quote

Jorge Freire  Identity Verified
English to Portuguese
+ ...
Neste caso é como no Brasil Feb 10, 2007

Em Portugal o pretérito perfeito composto (com o vetrbo ter) é referido a uma acção continuada

mfs_trad
Portugal
English to Portuguese
+ ...
Pretérito perfeito vs pretérito imperfeito e mais-que-perfeito Feb 10, 2007

Tanto quanto me lembro e como as crianças ainda hoje aprendem, em portugues o pretérito perfeito indica uma acção terminada recentemente (eu comi). Para a mesma pessoa, o pretérito imperfeito será eu comia e o mais-que-perfeito eu comera. Espero que a informação seja útil.

Irina Dicovsky  Identity Verified
Argentina
English to Portuguese
+ ...
. Feb 11, 2007

Luis Mena wrote:

... ou indica uma ação recente finalizada (em espanhol da España "ya he comido hoy").

Luis: No Brasil, esta última afirmação seria feita com o pretérito perfeito: (Eu) já comi (hoje).

ONIROS --
Portuguese to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Obrigado-Gracias Feb 12, 2007

Gracias por vuestras respuestas.

Luis Mena

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Pretérito Perfeito em Portugal e no Brasil

Advanced search

Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »
PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs