Mobile menu

Dupa cat timp poate fi republicata o traducere?
Thread poster: Mihaela BILIUTA

Mihaela BILIUTA  Identity Verified
France
Local time: 09:23
English to French
+ ...
Nov 15, 2007

Buna ziua,
Sunt studenta la Litere si am obtinut un contract pentru traducerea unei prime carti, aleasa de editura (fr-ro). Am descoperit insa recent ca exista deja o traducere in romana a acestei carti, lucru care nu mi-a fost comunicat la semnarea contractului. I-am anuntat pe cei de la editura (care nu erau la curent) si mi-au spus ca au trecut 10 ani de la publicarea primei traduceri, asa ca nu sunt probleme. Nu i-a interesat nici macar la ce editura a aparut aceasta prima traducere, semn ca nu intentionau sa ia legatura cu ea. Fiind novice in lumea drepturilor de autor, ma intreb insa daca intr-adevar 10 ani sunt suficienti.
Precizez ca volumul a aparut in Franta in 1935 si ca traducerea romana a fost publicata in 1998. Daca cineva m-ar putea ajuta cu un raspuns, mi-ar lua o piatra de pe inima (ideea e ca incep din ce in ce mai mult sa cred ca eu ma strofoc sa o traduc si pana la urma nu va vedea lumina tiparului, si fiind studenta in an terminal timpul nu se numara printre cei mai insemnati asi pe care ii am in buzunar).
Postez aici pentru ca mi-e "nu stiu cum" sa le pun o intrebare atat de directa celor de la editura, dupa ce mi-au dat de inteles ca traducerea deja existenta e un detaliu minor.
Va multumesc mult.

Direct link Reply with quote

Filip Gadiuta  Identity Verified
Romania
Local time: 10:23
English to Romanian
+ ...
Legea 8/1996 Nov 15, 2007

http://www.legi-internet.ro/lgdraut.htm

Art. 8. — Fara a prejudicia drepturile autorilor operei originale, constituie, de asemenea, obiect al dreptului de autor **operele derivate** care au fost create plecand de la una sau mai multe opere preexistente, si anume: