Mobile menu

Cómo cambiar el lugar donde se guardan por defecto las "Termbases" de Multiterm
Thread poster: Dubin
Dubin
French to Spanish
+ ...
Sep 21, 2008

Hola,

quisiera poder elegir la carpeta donde guarda Multiterm las bases de datos importadas.

No me gusta que esté siempre en C:, porque a veces se me ha dañado el sistema y he tenido que restaurar una imagen que tenía de C con el Norton Ghost, y al ser la imagen más antigua que las bases actuales y no haber hecho copia reciente de éstas, pues he perdido datos importantes.

La ruta es C:Documents and Settings\All users\Datos de programa\Trados\Multiterm\Termbases.

Por lo que sé, Trados sólo te deja elegir la carpeta para guardar la base si la creas desde un principio, pero si la importas me parece que no hay manera de cambiar la ruta.

Agradecería mucho que alguien confirmara si hay o no alguna posibilidad de modificar ese lugar donde se guardan.

Saludos,

Javier

Direct link Reply with quote

Dubin
French to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Encontré la solución Sep 25, 2008

Encontré la solución aquí:
http://www.proz.com/forum/sdl_trados_support/62774-any_way_to_relocate_multiterm_71_termbase_files.html

Hice lo que sugiere Michael Weise y me funcionó.

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Cómo cambiar el lugar donde se guardan por defecto las "Termbases" de Multiterm

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs