Off topic: ¿¿¿Alguien tiene este libro???
Thread poster: Andrea Ali

Andrea Ali  Identity Verified
Argentina
Local time: 19:52
Member (2003)
English to Spanish
+ ...
Jul 10, 2003

Hola, amigos y posibles salvadores:

¡De los errores se aprende y cómo! Tengo en mi traducción la referencia a un libro. Busqué en Internet, encontré la traducción con editorial y todo, luego busqué por Internet en las librerías de Buenos Aires y como había dos que tenían el libro en sus listas me despreocupé.
¡Muy mal de mi parte! Hoy a la mañana fui muy ufana a comprarlo (porque me pareció interesante tenerlo) pero no está disponible. Desesperada, volví a casa y consulté la biblioteca de la UBA, la del Congreso y la Biblioteca Nacional. La única biblioteca que tiene copia del libro está en Tandil...

Sólo necesito dos párrafos cortos del libro en cuestión:

"La Identidad Nacional"
Anthony D. Smith
Trama Editorial (1997)

Si alguien lo tiene, le voy a agradecer infinitamente: si no llego con el "deadline" voy a ser "deadwoman"!!!

¡Muchas gracias!

Andrea

Direct link Reply with quote

Jack Doughty  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:52
Member (2000)
Russian to English
+ ...
In English at Amazon Jul 10, 2003

Do you need it in Spanish? Amazon.com has "National Identity" by Anthony Smith - several references on Google.

No, that wouldn't be any good, would it? You wouldn't get it in time for the deadline. I'll carry on looking.

[Edited at 2003-07-10 23:03]

Do you think Prof. Smith himself would help you? Found this on Google.

Professor Anthony Smith
... Professor Anthony Smith. ... Email: ads.smith@lse.ac.uk. ... keywords: comparative politics;
ethnic survival; European nationalism; national identity; nationalism; neo ...
www.lse.ac.uk/people/a.d.s.smith@lse.ac.uk/

[Edited at 2003-07-10 23:06]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

¿¿¿Alguien tiene este libro???

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs