Mobile menu

¿Normas ortográficas para las listas numeradas?
Thread poster: luka
luka
Spain
Local time: 17:13
English to Spanish
+ ...
Sep 13, 2003

Hola,

No sé si debería preguntar esto aquí o en Kudoz, pero tengo una duda, ¿qué norma se sigue en español para las listas numeradas o las listas con viñetas? ¿Se comienza con mayúsculas? ¿Se termina con un punto, una coma como en inglés? Es algo que me vengo preguntando hace tiempo y no lo he encontrado en ningún sitio.
Un saludo a todos.

Direct link Reply with quote

Andrea Ali  Identity Verified
Argentina
Local time: 12:13
Member (2003)
English to Spanish
+ ...
A ver si esto ayuda Sep 13, 2003

http://www.proz.com/?sp=h&id=489479

¡Buen fin de semana!

Andrea:)

luka
Spain
Local time: 17:13
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Gracias Andrea Sep 14, 2003

Gracias por el enlace. Por lo menos me consuela ver que no soy la única con esa duda.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

¿Normas ortográficas para las listas numeradas?

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs