Mobile menu

Citas de diccionarios en un texto
Thread poster: Ana Juliá

Ana Juliá
Spain
Local time: 11:29
Partial member (2007)
English to Spanish
+ ...
Dec 15, 2003

Hola,
En el texto que estoy traduciendo aparecen las definiciones de una palabra según The American Heritage Dictionary of the English Language y el American Dictionary of the English Language de Noah Webster.
En el primer caso aparecen las cinco acepciones numeradas, pero en el segundo la definición está incluida dentro de un párrafo.
¿Qué creéis que debo hacer? ¿Poner la definición del DRAE u algún otro diccionario?
Gracias.
Ana

Direct link Reply with quote

nimrodtran
Spain
Member (2014)
English to Spanish
+ ...
Hace poco... Dec 16, 2003

me tocó traducir un material en el que aparecían las definiciones de un término según dos diccionarios ingleses (creo que los mismos que tú mencionas).

Lo solucioné buscando los términos en el DRAE y en el María Moliner (que incluye definiciones dentro de un párrafo, como lo que tú dices).

Hasta ahora no se han quejado (será que no lo habrán leído...)

Saludos,

Emilio

[Edited at 2003-12-16 18:42]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Citas de diccionarios en un texto

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs