ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

User
Thread poster: Cristina Del Amo
Modelos de certificados

Cristina Del Amo  Identity Verified
Spain
Portuguese to Spanish
+ ...
Feb 8, 2011

Buenos días,

Me preguntaba si algún compañero que trabaje habitualmente con textos de la administración (certificados de defunción, matrimonio, penales, etc.) tiene algún modelo que me pueda pasar, en la combinación EN > ES o sabe de alguna página en la que poder consultar, pues ha caído en mis manos un texto de ese tipo y, como no estoy muy habituada, me gustaría conocer las frases ya establecidas para traducir algunas fórmulas como, por ejemplo: "which by law devolves to and vests in the personal representative of"

¿Alguien podría echarme una mano?

Mil gracias de antemano,

Cristina.

Direct link Reply with quote

Henry Hinds  Identity Verified
Local time: 10:34
English to Spanish
+ ...
Diversidad Feb 9, 2011

Hay una enorme diversidad al respecto por lo que creo que sería bien difícil encontrar modelos útiles que te ofrezcan frases "de cajón". Lo más recomendable es consultar cada caso concreto aquí con los colegas, citando entre otras cosas el origen del texto a traducir y el destino de la traducción.

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Monika Jakacka Márquez[Call to this topic]
Laureana Pavon[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Modelos de certificados

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexbible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: Completely redesigned user interface Live Preview Inline spell checking Inline formatting and more

More info »
memoQ translator pro 2013
ProZ.com members receive a 20% discount on memoQ

memoQ is a tool from translators to translators: no matter whether your clients give you files in the original file formats or supply you with project packages in other translation tools, you can use memoQ to guarantee timely delivery, high productivity a

More info »