Mobile menu

¿Cómo abrir una TM desde Worbench?
Thread poster: Bernadette Mora

Bernadette Mora  Identity Verified
Spain
Local time: 14:54
English to Spanish
+ ...
Oct 21, 2004

Hola a todos -as

Quizás suene raro, pero es que nunca me habían enviado una y no sé como abrirla desde Workbench. Es una TM que me la han enviado en una carpeta comprimida y la tengo en Mis documentos. Voy a "open" de Workbench y no aparece.
Algún consejo para hacerlo rápido y no morir en el intento.
Gracias.
Bernadette

Direct link Reply with quote

Valentín Hernández Lima  Identity Verified
Spain
Local time: 13:54
Member (2002)
German to Spanish
+ ...
Si la descomprimes... Oct 21, 2004

Si descomprimes la carpeta donde está la memoria, abres TRADOS y haces clic en Archivo + clic en Abrir y vas a la carpeta que has descomprimido donde debe haber un archivo con la extensión de memoria de traducción .tmw, deberías poder abrir la memoria sin dificultad puesto que TRADOS te presentará el único archivo en esa carpeta que tenga esa extensión.

Suerte.

[Edited at 2004-10-21 17:03]

Michael Bastin  Identity Verified
Spain
Local time: 14:54
English to French
+ ...
Puede ser Oct 22, 2004

que te mandaron un export en .txt. En este caso la funcion Open no sirve ya que hay que importar el .txt en una memoria existente.

Puedes crear una nueva memoria y despues darle Open > Import y buscar el .txt donde ha sido guardado.

Espero le ayude

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

¿Cómo abrir una TM desde Worbench?

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs