Off topic: Visitar Buenos Aires...anybody there?
Thread poster: Birgit Schrader

Birgit Schrader  Identity Verified
Brazil
Local time: 19:59
Member (2004)
Italian to German
+ ...
Mar 24, 2005

Hola,

I know I have to write in Spanish here, but my written Spanish is really bad - it would be a mixture of Portuguese and Italian with some Spanish words...

My message is for all ProZians living in Buenos Aires, I'll come to Buenos Aires on Saturday (26) and I'll stay two weeks. I would like to get to know the city ( a dream I have had for a long time) and I'll do a Spanish course, I would like to learn some Tango, too I just arranged the course and a place to stay. But I know nobody in Buenos Aires, and it would be great if some of you could get in contact with me...we could meet and perhaps you could show me Buenos Aires (I have never been there), some places to go there, would be really great!!! ). The course will be in the mornings, and I'll have all the afternoons and evenings free!

My E-Mail: kontexti@aol.com

You can answer in Spanish!!

Birgit
São Paulo, Brazil....

Direct link Reply with quote

Clarisa Moraña  Identity Verified
Argentina
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
Yo te llevo al Tortoni Mar 24, 2005

Birgit,

Yo te llevo al Tortoni, uno de los cafés más bonitos y antiguos de Buenos Aires. En un emblema de la ciudad, situado en una de las calles con más historia y más representativas. Cerca de la casa de gobierno, del Obelisco.
El Tortoni ha sido uno de los centros de reunión de las élites culturales y políticas de Buenos Aires. García Lorca, Gardel, Borges son algunos de los que visitaban con frecuencia.
Su decoración Art Deco es magnífica.

Puedo ir un martes o un jueves a las 4:30, más o menos... Si alguien más quiere unirse...

Un abrazo

Clarisa

Aurora Humarán  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
Hola Mar 24, 2005

Hola, Birgit

Se me ocurre que sería buena idea que nos fuéramos encargando de vos de a poco (sounds like Jack the Riper ) ya que no conocés a nadie y tendrás muchas noches libres. Así, podríamos invitarte a distintos lugares, distintas noches, distintos prozianos. Seguramente a muchos nos encantará mostrarte nuestra querida y bella ciudad.

A ver qué resulta de la propuesta de Clarisa. Yo tan temprano no puedo, pero me puedo unir después de las 19.

Anotate por favor mi teléfono y llamame cuando estés acá: 4779-0305. Hay tantos lugares para conocer.

Hasta pronto

au

pd: para tu llegada: un taxi al centro de Buenos Aires no puede costarte más de 12 ó 15 dólares. ¿Dónde te vas a alojar?

[Edited at 2005-03-24 16:02]

Brazil
Member (2004)
Italian to German
+ ...
TOPIC STARTER
Hola Clarise y Aurora! Mar 24, 2005

Sounds great... I'll call you up Aurora and would be great go to Café Tortoni with you Clarise....

The School reserved a place for me to stay, but I've no idea where it is (I hope they send the address to me, before I arrive... - but they'll also arrange a pick up service for me..)
The School is called Espanolalsur (it's in "Pichincha" - no idea where, I think near San Telmo).

Birgit

[Edited at 2005-03-24 18:01]

Aurora Humarán  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
Yes! Mar 24, 2005

Birgit Schrader wrote:

"Pichincha"

La calle Pichincha está un poco cerca de San Telmo, en realidad, está más cerca de Congreso.

Listo. Estemos en contacto.

Au

Andrea Ali  Identity Verified
Argentina
Member (2003)
English to Spanish
+ ...
Hola, Birgit! Mar 25, 2005

Hay taaaaaantos lugares bellísimos para conocer! Mis teléfonos:
15-5308-6220 y 4756-1236.

Llamame y arreglamos.

Cariños.
Andrea

Robert INGLEDEW  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
PLEASE VISIT THESE SITES Mar 26, 2005

Birgit Schrader wrote:

Hola,

I know I have to write in Spanish here, but my written Spanish is really bad - it would be a mixture of Portuguese and Italian with some Spanish words...

My message is for all ProZians living in Buenos Aires, I'll come to Buenos Aires on Saturday (26) and I'll stay two weeks. I would like to get to know the city ( a dream I have had for a long time) and I'll do a Spanish course, I would like to learn some Tango, too I just arranged the course and a place to stay. But I know nobody in Buenos Aires, and it would be great if some of you could get in contact with me...we could meet and perhaps you could show me Buenos Aires (I have never been there), some places to go there, would be really great!!! ). The course will be in the mornings, and I'll have all the afternoons and evenings free!

My E-Mail: kontexti@aol.com

You can answer in Spanish!!

Birgit
São Paulo, Brazil....

Since you understand English better than Spanish, I suggest you have a look at these sites:

www.welcomeargentina.com
(click on the English version)
www.alojargentina.com
(click on the English version, you will find information on Tango lessons and other things)
www.argentinaturistica.com
(click on the English version)
www.ompersonal.com

You may also have a look at my forum "Argentina, a paradise for bargain-seekers" in the off-topic section.

I hope you may have a change to visit the Iguazú falls, they have an incredible beauty, and maybe Bariloche (the South American Switzerland). Hotels in both these places are cheaper than in Buenos Aires and have much to offer to the tourist.

Best regards.

Robert Ingledew

José Luis Villanueva-Senchuk  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
Ojalá estes acá el 15 de abril... Mar 27, 2005

ya que tenemos un powwow que organiza Andrea Ali: http://www.proz.com/powwow/656

Saludos.

JL

Brazil
Member (2004)
Italian to German
+ ...
TOPIC STARTER
mi telefone Mar 27, 2005

mi telefone aqui en buenos aires es:

4300-5393 (estoy en San telmo, calle chile 692-5-2)

Un abrazo para todos,

Birgit

Maria Corinaldesi  Identity Verified
English to Spanish
+ ...
A ver si finalmente nos conocemos Mar 27, 2005

Hola!

A ver si ahora sí...tal vez nuestro encuentro que no pudo ser en San Pablo se concreta en Buenos Aires.

Como dicen las chicas, hay millones de lugares para conocer.

Llamame sin problemas, estoy toda la semana. Tel: 4963 3790

Besos
María

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Visitar Buenos Aires...anybody there?

Advanced search

Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs