Mobile menu

Trabajos urgentes: definición y tarifas
Thread poster: Débora D'Eramo

Débora D'Eramo
United States
Local time: 09:14
English to Spanish
Sep 1, 2005

Gente: Quisiera saber qué típo de trabajos recibirían exactamente la definición de "urgentes" y cuánto se debe recargar por ellos (en Argentina)
Gracias!

Direct link Reply with quote

GoodWords  Identity Verified
Mexico
Local time: 08:14
Spanish to English
+ ...
Definiciones particulares Sep 1, 2005

Cada persona tiene su definición particular de lo que consiste "urgente". La que más me parece es la de "lo que me obliga a desplazar mis actividades no laborales (estar con la familia, cuidar mi higiene y nutrición personales, dormir lo suficiente, descansar el fin de semana, etc.) para cumplir con la fecha/hora de entrega". Una definición más formal, pero tal vez que llegue a lo mismo, es la de trabajar fuera de un horario de 8 horas por día entre lunes y viernes. En cuanto al porcentaje de recargo, es la cantidad suficiente para hacerte aceptar un trabajo que no aceptarías a la tarifa normal. Muchos traductores operan con porcentajes entre un 25 y 50 %, otros con más.

[Edited at 2005-09-07 16:17]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Trabajos urgentes: definición y tarifas

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs