Mobile menu

TRADOS no aparece en Word ¡SOCORRO!
Thread poster: Bernadette Mora

Bernadette Mora  Identity Verified
Spain
Local time: 11:16
English to Spanish
+ ...
Apr 3, 2006

Hola

Esta mañana me han estado arreglando todo el sistema informático y cuando he ido a abrir Word he visto que no aparecía Trados, ni la banderita roja. Entonces, he ido a Herramientas y tampoco está allí, ¿alguién sabe cómo puedo recuperarlo fácilmente? Mi versión de Trados es 6.5 Freelance y la tengo instalada en mi portátil con sistema operativo Windows XP. Muchísimas gracias. Un saludo, Bernadette

Direct link Reply with quote

Ralf Lemster  Identity Verified
Germany
English to German
+ ...
Moving the topic... Apr 3, 2006

...to the Spanish forum.

María Teresa Taylor Oliver  Identity Verified
Panama
Local time: 04:16
English to Spanish
+ ...
Tienes que buscar la plantilla (archivo *.dot) Apr 3, 2006

Ve al menú Tools > Templates and Add-Ins. En la pestaña "Templates" debe aparece la lista de plantillas bajo "Global templates and add-ins" - "Checked items are currently loaded". Ponle el ganchito a TRADOS.dot.

Si no te aparece TRADOS.dot (bueno, supongo que en tu caso dirá TRADOS65.dot o algo así, el número de versión va después de TRADOS), entonces tienes que agregar la plantilla a la lista.

Presiona "Add" y busca el archivo en la carpeta:

C:\Program Files\TRADOS\T65_TM\TT\Templates

Y listo.

Sorry, tanto mi versión de Windows como de Word están en inglés Espero que igual te ayude a orientarte

[Edited at 2006-04-03 14:18]

Bernadette Mora  Identity Verified
Spain
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
¡Muchas gracias! Apr 4, 2006

Muchísimas gracias, María Teresa. He seguido tus indicaciones y ya me aparece la barra de Trados es Word.
Un abrazo, Bernadette

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

TRADOS no aparece en Word ¡SOCORRO!

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs