Mobile menu

¬ŅTarifas para transcribir una pel√≠cula?
Thread poster: Fausto2112

Fausto2112  Identity Verified
Spain
Local time: 20:20
English to Spanish
+ ...
Sep 7, 2002

Estimados amigos y compa√Īeros,

Una cliente me ha pedido que le transcriba una pel√≠cula en ingl√©s al espa√Īol. Por lo que he entendido, no hay un gui√≥n en papel, por lo que tendr√≠a que ir vi√©ndola e ir transcribiendo/traduciendo al espa√Īol.

No s√© c√≥mo cobrarle, ni cu√°nto. ¬ŅHab√©is hecho algun@ un trabajo similar? ¬ŅC√≥mo se cobra por ello?

Recibid un cordial saludo y por supuesto, mis m√°s sincero agradecimiento.

Fausto

Direct link Reply with quote

GoodWords  Identity Verified
Mexico
Local time: 13:20
Member (2003)
Spanish to English
+ ...
x6 Sep 7, 2002

Cobro 6 veces el tiempo de la pelicula, o sea cobro la tarifa para 1 hora por cada 10 minutos de video. (Mi tarifa de 1 hora es el equivalente a 450 palabras traducidas.)

Henry Hinds  Identity Verified
United States
Local time: 12:20
English to Spanish
+ ...
Transcripción Sep 7, 2002

Es muy difícil llegar a una norma en la transcripción de audio por ser sumamente variables algunos factores como son la calidad de la grabación y el volumen de palabras. Sin embargo, te puedes dar una idea viendo la película o selecciones de la misma.

Muchas pel√≠culas suelen tener largos tramos de acci√≥n y poco di√°logo y otras m√°s di√°logo as√≠ que no puede haber norma general. Sin tener idea, lo √ļnico que puedes hacer es cotizar por tiempo, pero entonces el cliente no sabr√° el precio final. La calidad de la grabaci√≥n debe ser buena.

Lo más aconsejable es que te presten la película y vayas viendo más o menos lo que te va a costar en tiempo, estableciendo así un precio global de conformidad a tus estimaciones.

Manuela Brehm
Local time: 19:20
German to Portuguese
+ ...
Pricing Sep 7, 2002

For sure you understand english. My spanish is not so good.

Normally we charge per part of 10 min. With script we charge EUR 50 and without script EUR 75.

You should know that these prices will not pay the true value of the translation, as it is quite \"difficult\" to translate using all the standards regarding subtitling.

Regards

MValentim

Fausto2112  Identity Verified
Spain
Local time: 20:20
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Gracias Sep 9, 2002

Muchísimas gracias. Me ha sido de gran ayuda.

Quote:

On 2002-09-07 16:15, GoodWords wrote:

Cobro 6 veces el tiempo de la pelicula, o sea cobro la tarifa para 1 hora por cada 10 minutos de video. (Mi tarifa de 1 hora es el equivalente a 450 palabras traducidas.)

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

¬ŅTarifas para transcribir una pel√≠cula?

Advanced search

Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »
TransPDF.com PDF Translation
Fast and Reliable PDF Translation - reduce your workload while maintaining quality

Unlock the potential of PDFs, taking your original PDF, replacing the text with your translations from your preferred tools and in minutes, get a high quality, ready-to-use, translated PDF. Try it now - your first 50 pages are free.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs