Mobile menu

Duda: Operadores Intracomunitarios y VAT Number
Thread poster: Ileana M. Pop

Ileana M. Pop  Identity Verified
Spain
Local time: 07:26
Romanian to Italian
+ ...
Oct 16, 2007

Hola a tod@s:

Soy italiana pero vivo en España, estoy dada de alta en Hacienda como traductora y la mayoría de mis trabajos los hago para empresas de otros países de la UE (principalmente Italia).
Intentando informarme sobre si facturar el IVA a empresas europeas (he entendido que NO), he encontrado en ProZ informaciones sobre Operadores Intracomunitarios.

¿Tengo que darme de alta como Operador Intracomunitario para poder trabajar con estas empresas?
¿El VAT Number ESxxxxxxx tiene que ver con todo esto?

Gracias,
Ileana

Direct link Reply with quote

Parrot  Identity Verified
Spain
Local time: 07:26
Member (2002)
Spanish to English
+ ...
Lee las condiciones de tu alta Oct 17, 2007

Ver el Modelo 036 por el que te diste de alta. Tiene que estar marcada la casilla 203.

De no ser así, tramita una modificación empleando el mismo impreso (otro 036).

No obstante, supongo que ya estás dada de alta en Operadores Intracomunitarios, si dices que la mayoría de tus clientes son de otros países de la UE. (Sí, es el número ESxxxxxxx).

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Duda: Operadores Intracomunitarios y VAT Number

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs