ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

User
Thread poster: Pulling
Vill testa maskinöversättning med Google Translate, men vad är serveradressen?
Pulling
Netherlands
Local time: 03:32
Jul 31, 2010

Testar just SDL Trados Studio 2009 SP2 och skulle vilja prova någon av de fria maskinöversättningsservrar som tydligen går att använda i programmet, Google Translate och Language Weaver. Problemet är bara att det verkar närmast hopplöst att hitta dessa servrars Internetadress, den som skall föras in i SDL Trados för att kunna koppla upp sig mot dem.

Är det någon i sällskapet som kan bidra med den informationen skulle jag vara djupt tacksam.

Hälsningar

Helmer

Direct link Reply with quote

not availabe
Tjänare Jul 31, 2010

Förlåt min fattiga svenska, men jag tror att man inte behöver avända någon serveradress. Det borde funguera automatiskt efter man väljer Google Translate eller Language Weaver på "Open Document window".

Jag tror att jag kan bättre hjälpa dig på engelska.

[Edited at 2010-07-31 18:35 GMT]

Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Member (2002)
Swedish
+ ...
Google Translate Jul 31, 2010

Hej Helmer,

Är det den här adressen du är ute efter:

http://translate.google.com

Hälsningar
Erik

Pulling
Netherlands
Local time: 03:32
TOPIC STARTER
Problem solved! Problemet löst! Aug 1, 2010

Raphael Correia wrote:

Förlåt min fattiga svenska, men jag tror att man inte behöver avända någon serveradress. Det borde funguera automatiskt efter man väljer Google Translate eller Language Weaver på "Open Document window".

Jag tror att jag kan bättre hjälpa dig på engelska.

[Edited at 2010-07-31 18:35 GMT]

YES! Very good, your help was much appreciated, the answer was exactly the one i was looking for. Thank you very much!

JA! Mycket bra, din hjälp uppskattades mycket, svaret var exakt det jag letade efter. Tack så mycket!

not availabe
Vasågod Aug 1, 2010

Vad jag är glad att mitt svar hjälpte dig!.

Tveka inte att kontakta mig om du har mera frågor om SDL Trados Studio 2009 SP2.

Hälsningar,

Raphael G Correia

[Edited at 2010-08-01 10:35 GMT]

[Edited at 2010-08-01 11:41 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Mats Wiman[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Vill testa maskinöversättning med Google Translate, men vad är serveradressen?

XTM Cloud
20,000 extra words free with XTM Cloud!

A fully featured online CAT tool and TMS, with no installation required, and a simple, intuitive interface. Maximize linguistic assets by sharing in real time as you collaborate with colleagues. Make use of next generation, cloud-based translation technol

More info »
Déjà Vu X2
Enjoy 20% off!

DVX2 Professional is the most popular version of Déjà Vu X2 and with good reason. Fast and flexible, Déjà Vu X2 Professional combines Atril’s Intelligent Quality technology with an array of powerful, customisable productivity and quality assurance

More info »