Söker bra spansk-svensk ordlista (nedladdningsbar)
Thread poster: Thomas Johansson
Thomas Johansson
Thomas Johansson  Identity Verified
Peru
Local time: 09:05
English to Swedish
+ ...
Dec 19, 2012

Jag behöver en bra nedladdningsbar spansk-svensk ordlista ganska omgående. Något som jag kan ladda ner och installera på datorn. Några tips?

Thomas


 
Johan Kjallman
Johan Kjallman  Identity Verified
Local time: 16:05
Member (2008)
English to Swedish
+ ...
Wordfinder? Dec 19, 2012

Hej Thomas,

har du kikat på vad WordFinder har att erbjuda? Nackdelen är att de kostar en säck med pengar.

http://www.wordfinder.se/se.asp?action=showproductlist&hid=1003,1400020&sid=1400067

/Johan


 
Thomas Johansson
Thomas Johansson  Identity Verified
Peru
Local time: 09:05
English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
kanske Wordfinder Dec 19, 2012

Tack, jag ska kolla upp Wordfinder.

Är det någon som har erfarenhet av det systemet?

Är ordlistorna av bra kvalitet och duger de för översättningsarbete?

Är för övrigt lite förvånad över att exempelvis Nordstedts ordlistor inte verkar finnas tillgängliga som nedladdningsprogram. Finns det inget ordlisteförlag som har någon spansk ordlista för nedladdning?

Mvh,

Thomas


 
Madeleine MacRae Klintebo
Madeleine MacRae Klintebo  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 15:05
Swedish to English
+ ...
WordFinder Dec 19, 2012

Hade en tidigare version av Wordfinder med EN > SV och vice versa på min företagsdator. När vi bytt OS ett antal gånger (ja, jag var där länge) funkade den versionen inte längre och jag saknade programmet.

Ska nu tillbaka till att bli frilansare på heltid och är mycket frestad att köpa (blir ju avdragsgillt). Finns just nu en TGB som inkluderar ett språkpaket + 12 månader ProZ. Jag är inte speciellt intresserad av ProZ men priset verkar fördelaktigt så jag kanske går
... See more
Hade en tidigare version av Wordfinder med EN > SV och vice versa på min företagsdator. När vi bytt OS ett antal gånger (ja, jag var där länge) funkade den versionen inte längre och jag saknade programmet.

Ska nu tillbaka till att bli frilansare på heltid och är mycket frestad att köpa (blir ju avdragsgillt). Finns just nu en TGB som inkluderar ett språkpaket + 12 månader ProZ. Jag är inte speciellt intresserad av ProZ men priset verkar fördelaktigt så jag kanske går med.

Har för mig att Peter Linton har nämnt några gånger hur mycket han uppskattar WordFinder.
Collapse


 
Mats Wiman
Mats Wiman  Identity Verified
Sweden
Local time: 16:05
Member (2000)
German to Swedish
+ ...
In memoriam
Spanska ordlistor Dec 20, 2012

Jag känner inte till någon men kan rekommendera (mot betalning):

Oxord Superlex ENG>SPA>ENG.

Wordfinder bygger på Norstedts databas men är grafiskt mycket sämre.

---------------------------------------------------------------------------------
Så här står det på webbsidan http://www.ord.se/oversattning/spanska/

Välkommen till ord.
... See more
Jag känner inte till någon men kan rekommendera (mot betalning):

Oxord Superlex ENG>SPA>ENG.

Wordfinder bygger på Norstedts databas men är grafiskt mycket sämre.

---------------------------------------------------------------------------------
Så här står det på webbsidan http://www.ord.se/oversattning/spanska/

Välkommen till ord.se, Norstedts ordbokstjänst online!

I den spanska ordboken, som är en betaltjänst, kan du söka översättningar till ord och fraser från svenska till spanska och åt andra hållet, från spanska till svenska.

Norstedts har ett välkänt sortiment av kvalitetsordböcker framtagna i samarbete med Svenska Akademien, Språkrådet, framstående representanter för olika universitetsinstitutioner med flera. I sortimentet finns ordböcker för alla nivåer, för såväl nybörjaren som den avancerade översättaren. Förlaget förenar traditionellt lexikografiskt kunnande med långt utvecklad kompetens inom modern språkteknologi.

Norstedts ordböcker finns även som appar!
Läs mer på www.norstedts.se/appar
----------------------------------------------------------
Kolla själv!

Mats
Collapse


 
Thomas Johansson
Thomas Johansson  Identity Verified
Peru
Local time: 09:05
English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
ord.se Dec 20, 2012

Mats Wiman wrote:

Jag känner inte till någon men kan rekommendera (mot betalning):

Oxord Superlex ENG>SPA>ENG.

Wordfinder bygger på Norstedts databas men är grafiskt mycket sämre.

---------------------------------------------------------------------------------
Så här står det på webbsidan http://www.ord.se/oversattning/spanska/

Välkommen till ord.se, Norstedts ordbokstjänst online!

I den spanska ordboken, som är en betaltjänst, kan du söka översättningar till ord och fraser från svenska till spanska och åt andra hållet, från spanska till svenska.

Norstedts har ett välkänt sortiment av kvalitetsordböcker framtagna i samarbete med Svenska Akademien, Språkrådet, framstående representanter för olika universitetsinstitutioner med flera. I sortimentet finns ordböcker för alla nivåer, för såväl nybörjaren som den avancerade översättaren. Förlaget förenar traditionellt lexikografiskt kunnande med långt utvecklad kompetens inom modern språkteknologi.

Norstedts ordböcker finns även som appar!
Läs mer på www.norstedts.se/appar
----------------------------------------------------------
Kolla själv!

Mats



Tack, Mats! Helst skulle jag vilja ha något som jag kan installera på datorn och använda när jag inte har Internetanslutning (d.v.s. är offline) men en sån här betaltjänst på ord.se kan ju vara ett alternativ.

Mvh,

Thomas

[Edited at 2012-12-20 22:37 GMT]


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Söker bra spansk-svensk ordlista (nedladdningsbar)







Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »