Mobile menu

Blev det nÄgot powwow i Stockholm??
Thread poster: Mats Wiman

Mats Wiman  Identity Verified
Sweden
Local time: 01:22
Member (2000)
German to Swedish
+ ...

Moderator of this forum
Sep 28, 2002

Om Ja: BerÀtta!

Om inte: BerÀtta vad ni kommit fram till!

Jag bifogar mit inlÀgg i frÄgan:

--------------------------------------

Jag tar hÀrmed tillfÀllet att be alla om ursÀkt för min hantering av Powwow Sweden.

Orsakerna Àr mÄnga men nÄgra bör nÀmnas. Som ende organisatör hade jag valt att anvÀnda eMail som kommunikation. Henry kunde inte hjÀlpa mig just dÄ p.g.a. överbelastning.

Jag var dessutom den ende organisatör som satte ribban sÄ högt att den blev för mycket för mig. Jag hade otroligt mycket att göra (mot all förvÀntan) vid denna tid.

Alla hittillsvarande Powwows har varit av typen \"Vi ses pÄ Hotell X i Toronto den 18:e\" och sen har man trÀffats i ett hörn av baren.

Vi hade en nÄgot högre ambitionsnivÄ:

Vi tĂ€nkte oss ett 1Âœ-2-dagarsmöte (ett slags mini-Porto-Santo-Stefano).

Logiken var denna:

Ska man resa sÄ lÄngt som mÄnga av oss mÄste (exvis 700 km) gör man inte det för nÄgra öl i en hotellbar under 2-3 timmar.

Planen var ungefÀr denna:

Fredag em-kvÀll: Tillresa och informell samvarao

Lördag förmiddag: Presentation av ordböcker, CAT-tools mm samt erfarenhetsredodogörelser frÄn nÄgra av oss.

Lunch

Lördag eftermiddag: Teambuilding. Presentationer och diskussioner i grupper.

Paneldiskussion om ProZ-teman: PrissÀttning, KudoZ-synpunkter, \'Svenska sidor\' mm aktuellt (efter insÀnda förslag).

Tanken var ocksÄ att medlemsavgifter skulle kunna betalas, Native-Speaker-tester utföras samt att försÀljning till mÀsspriser skulle kunna ske (Norstedts hade lovat).

Lördag kvÀll: Gemensam middag

Söndag morgon: Gemensam frukost och dÀrefter hemresa

allt i trevlig internatmiljö pÄ landet (=ostört och till moderata priser).

Staffan Wiman skall ha stort tack för framtagandet av ett trevligt alternativ i Malexander nĂ€ra Boxholm i Östergötland (ett slags geometriskt centrum i Sydsverige) och med goda kommunikationer. Kostnad: c:a 1000 kr inklusive logi, mat, mĂ„ltidsdrycker (vin lördag kvĂ€ll)

Jag skulle gÀrna se en diskussion om ett nytt försök att ordna en powwow:

1. Resonerade vi rÀtt eller vore t.ex. Göteborg eller Stockholm ett bÀttre alternativ?

2. FÄr det kosta 2000 kr, vilket det sannolikt skulle göra i storstad?

3. Resonerade vi rĂ€tt med logiken: \"Ska man resa lĂ„ngt mĂ„ste omfattningen vara resan vĂ€rd\" eller Ă€r det bĂ€ttre med Âœ-dags öl-powwows i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall?

Tacksam för synpunkter

Mats J C Wiman

Überstetzer/Translator/Traducteur/Traductor > swe

http://www.MatsWiman.com

http://www.proz.com/translator/1749

deu>swe moderator

TrÀsk 201

872 97 Skog

Tel: +46-612-54112

Fax: +46-612-54181

Mobile: +46-70-5769797

Direct link Reply with quote

Marie Eriksson  Identity Verified
Local time: 01:22
English to Swedish
+ ...
Nej, det blev inte Sep 30, 2002

Jag hade anmÀlt mig men hörde sen ingenting. Det krÀvs nog nÄgon form av sammankallade för att det ska bli av.

Personligen tror jag att en trÀff en eftermiddag/kvÀll kunde vara en bra start. Man skulle ju kunna ha powwows pÄ fler stÀllen.

MĂ„nga kanske Ă€r med pĂ„ SFÖ:s Ă„rliga konferens och tvĂ„ liknande aktiviteter blir nog för mycket.

Marie

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Blev det nÄgot powwow i Stockholm??

Advanced search

Translation news in Sweden

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs