Transit für "Dummies"
Thread poster: Johannes Mueller
Johannes Mueller
Johannes Mueller  Identity Verified
Germany
Local time: 16:53
Dutch to German
+ ...
Apr 15, 2008

Hallo an alle,
ich habe bisher noch nie mit CAT Programmen gearbeitet. Ein Übersetzungsbüro möchte mit mir zusammenarbeiten, aber nur, wenn ich die Übersetzungen in Transit abliefere. man hat mir auch gleich das Programm zur Verfügung gestellt und sogar eine kurze Anleitung- auf Englisch (da bin ich nicht soooo bewandert). das klingt alles ganz einfach, aber in der Realität bekomme ich nix hin. mag sein, dass ich zu dumm bin. kann mir jemand einen Tipp geben, wie man dieses Programm
... See more
Hallo an alle,
ich habe bisher noch nie mit CAT Programmen gearbeitet. Ein Übersetzungsbüro möchte mit mir zusammenarbeiten, aber nur, wenn ich die Übersetzungen in Transit abliefere. man hat mir auch gleich das Programm zur Verfügung gestellt und sogar eine kurze Anleitung- auf Englisch (da bin ich nicht soooo bewandert). das klingt alles ganz einfach, aber in der Realität bekomme ich nix hin. mag sein, dass ich zu dumm bin. kann mir jemand einen Tipp geben, wie man dieses Programm nutzt? Danke! Johannes
Collapse


 
Gillian Scheibelein
Gillian Scheibelein  Identity Verified
Germany
Local time: 16:53
German to English
+ ...
Downloads from the Star site Apr 15, 2008

Hi Johannes,
it isn't all that difficult

I presume they have given you "Satellite", the free version.

Here are the manuals in German (among other languages)

http://www.star-group.net/star-www/software/transit/star-group/deu/transit_transit-satellite-pe.html

I can really recommend
... See more
Hi Johannes,
it isn't all that difficult

I presume they have given you "Satellite", the free version.

Here are the manuals in German (among other languages)

http://www.star-group.net/star-www/software/transit/star-group/deu/transit_transit-satellite-pe.html

I can really recommend the computer-based training (second download on page), it explains all the essentials.

Good luck
Jill
Collapse


 
Johannes Mueller
Johannes Mueller  Identity Verified
Germany
Local time: 16:53
Dutch to German
+ ...
TOPIC STARTER
Satellite Apr 15, 2008

Yes, they sent me the satellite version.

 
Ute Bartsch
Ute Bartsch
Germany
Local time: 16:53
Member (2005)
English to German
+ ...
Ich arbeite damit auch ... Apr 15, 2008

Mir wurde es ebenfalls vor ein paar Jahren von einer Agentur "ans Herz gelegt". Hast Du denn eine konkrete Frage? Nach anfänglichem Misstrauen (ich benutze sonst auch kein CAT-Tool) war es tatsächlich nicht sooo schwer.

 
Johannes Mueller
Johannes Mueller  Identity Verified
Germany
Local time: 16:53
Dutch to German
+ ...
TOPIC STARTER
Satellite Apr 15, 2008

ich habe das Programm brav downgeloaded und sollte das Dokument öffnen, aber es tat sich rein gar nichts. Den link, den ich bekommen habe (siehe unten), habe ich geöffnet- und da gibt es die ganze Info - auchauf deutsch. Das werde ich mir am Wochenende in Ruhe anschauen!

J.


 
Ute Bartsch
Ute Bartsch
Germany
Local time: 16:53
Member (2005)
English to German
+ ...
Viel Spaß ;) Apr 15, 2008

... und falls doch noch Fragen offen bleiben, kannst Du mich gern direkt kontaktieren!

 
Vito Smolej
Vito Smolej
Germany
Local time: 16:53
Member (2004)
English to Slovenian
+ ...
SITE LOCALIZER
"sollte das Dokument öffnen, aber es tat sich rein gar nichts" Apr 15, 2008

In Doku nach PXF und TXF Terminen suchen - die Projekte werden verpackt (tatsächlich als umgenannte ZIP Dateien) hin und her geschoben. Erst nach dem Entpacken kann man mit "Äkschn" (siehe oben) anfangen.

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Maya Gorgoshidze[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Transit für "Dummies"






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »