Mobile menu

Advice on buying It>Es, Fr>Es dictionaries
Thread poster: Esteban Flamini
Esteban Flamini  Identity Verified
Argentina
Local time: 03:23
English to Spanish
+ ...
Nov 30, 2005

Hi everybody

A friend of mine asked me about good translation dictionaries in the French to Spanish and Italian to Spanish pairs. Could you please give me any advice as to what dictionaries should he buy?

Thanks in advance!

[Edited at 2005-11-30 21:09]

Direct link Reply with quote

Maria Castro Valdez  Identity Verified
Member (2002)
French to Spanish
+ ...
El mejor FR<>ESP Dec 1, 2005

Hola Esteban:

Te contesto en español porque mi inglés escrito deja mucho que desear.
El mejor diccionario de traducción FRESP es el Larousse, Grand Dictionnaire (3 columnas)de García-Pelayo y Gros y Testas. Leí en alguna parte que están preparando una nueva versión que saldrá en un año. Lo ideal sería esperar un poco y comprar esta nueva edición.
En italiano no puedo ayudarte.
Saludos
María

Esteban Flamini  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Gracias Dec 1, 2005

Gracias por tu mensaje, María, que ya he retransmitido a mi amigo.

Respecto de lo del inglés, ahora me doy cuenta de que, casi por definición, quienes pueden ayudarme en esto son hispanohablantes, así que bien podría haber escrito en ese idioma Será un vicio por andar mucho en Internet y pensar en alcanzar "la audiencia más amplia" en vez de "enfocarme", je je (perdón por el lenguaje marquetinero mal aplicado).

ForeignLanguage
Local time: 01:23
Italian to English
+ ...
Dictionary Dec 2, 2005

Esteban Flamini wrote:

Hi Dear!
You must try to get The Collins Dictionary or the Collins Pocket Dictionary it's the best. There's another CUYAS but I really reccomend you the first one, good luck and
ci sentiamo!
Angie.

Hi everybody

A friend of mine asked me about good translation dictionaries in the French to Spanish and Italian to Spanish pairs. Could you please give me any advice as to what dictionaries should he buy?

Thanks in advance!

[Edited at 2005-11-30 21:09]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Maria Castro[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Advice on buying It>Es, Fr>Es dictionaries

Advanced search

Translation news

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs